۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
سخنگوی کمیته اضطرار نفتکش سانچی روز چهارشنبه در گفتگو با مانا:

چینی ها در اطفاء حریق تعلل می کنند/ هنوز به نجات خدمه سانچی امیدواریم

سخنگوی کمیته اضطرار سانحه نفتکش سانچی گفت: متاسفانه چینی ها تمایلی برای اطفاء حریق نفتکش ایرانی ندارند.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۸۰۷۳
چینی ها در اطفاء حریق تعلل می کنند/ هنوز به نجات خدمه سانچی امیدواریممحسن بهرامی در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص آخرین اخبار از نفتکش حادثه دیده سانچی اظهار داشت: علیرغم پیگیری ها و فشارهایی که از سوی طرف ایرانی داشتیم، امروز دو کشتی آتش خوار چینی که از ساعت پنج صبح به وقت تهران عملیات خود را آغاز کرده بودند در ساعت 10 صبح به بهانه بدی وضیعت جوی و انفجار کوچکی که در کشتی به وجود آمد از ادامه عملیات دست کشیدند.
وی با بیان اینکه متاسفانه چینی ها تمایلی برای اطفاء حریق نفتکش ایرانی ندارند، خاطر نشان کرد: اطفاء حریق از سوی چینی ها حالتی مانور گونه به خود گرفته که جای تامل بسیار دارد.
بهرامی دلیل احتمالی این امر را دغدغه زیست محیطی چینی ها دانست و گفت: کارشناسان ایرانی که در مرکز MRCC بندر شانگهای مستقر شده اند و یا بر عملیات کشتی های آتش خوار نظارت دارند، معتقدند که چینی ها به دلایل زیست محیطی تمایل دارند که محموله سانچی کاملا و طی حریق ایجاد شده بسوزد به همین دلیل در عملیات اطفا تعلل می کنند.
این مقام مسئول در شرکت ملی نفتکش ایران در ادامه با اعلام اینکه کره ای ها پیش از این یک کشتی جستجو و نجات را به منطقه اعزام کرده اند، تصریح کرد: طی قراردادی که با ژاپنی ها منعقد کرده ایم هم اکنون یک کشتی آتش خوار ژاپنی به سمت محل حادثه گسیل شده که تا فردا به آنجا می رسد.
وی در این باره افزود: با توجه به کنترل محل حادثه از سوی مقامات چینی امیدوار هستیم در مسیر عملیات این شناور سنگ اندازی نشود.
بهرامی با توجه به وضعیت پیش آمده برای نفتکش سانچی، این کشتی را از دست رفته دانست، گفت: شرکت ملی نفتکش ابدا به دنبال مسائل مالی نیست و تنها دغدغه ما روشن شدن وضعیت خدمه است.
سخنگوی کمیته اضطرار سانحه نفتکش سانچی با بیان اینکه در جهت تسریع در عملیات اطفاء حریق و جستجو و نجات رایزنی با IMO همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: در این مدت ضمن رایزنی با IMO، رایزنی با سندیکاها و انجمن های بین المللی دریایی را نیز انجام داده ایم تا هر چه بیشتر بتوانیم موانع عملیات امداد و نجات را از پیش رو برداریم.
وی با اشاره به پیدا شدن یک جسد در محل حادثه خاطر نشان کرد: یافتن این جسد هر چند باعث تاثر شد اما امید به وجود بازماندگان احتمالی را نیز زنده کرد چرا که این جسد لباس ویژه نجات به تن داشت که نشانه فرصتی است که خدمه برای پوشیدن لباس نجات و یا اقدام بعدی آنها برای حفظ جان خود تا پیش از انفجار داشته اند.
به گفته بهرامی همزمان با عملیات اطفاء حریق عملیات جستجو نجات نیز ادامه دارد اما بدی وضعیت جوی و وزیدن باد با سرعت 30 گره دریایی این عملیات را نیز با دشواری روبرو کرده است.
این مقام مسئول در ادامه اظهاراتش این سخن کره ایی ها که تخمین زده اند محموله نفتکش سانچی تا یک ماه آینده همچنان خواهد سوخت را سخن دقیقی ندانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه هیچ اطلاعات دقیق از وضعیت مخازن کشتی وجود ندارد هر گونه تخمین و اظهار نظر نسبت به وضعیت کشتی درست نخواهد بود.
لازم به توضیح است، نفتکش سانچی که تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران قرار داشت در روز شنبه هفته جاری در دریای چین شرقی و در تصادم با کشتی فله بر چینی دچار حادثه شد که طی آن 32 نفر خدمه این نفتکش مفقود شدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار