۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
پیش بینی بیمکو برای سال جاری میلادی:

شناورهای جدید، شعله افزایش نرخ کرایه حمل را خاموش می کند

تحویل شناورهای جدید و الحاق آنان به ناوگان جهانی، توانایی خطوط کشتیرانی را برای حل معضل ظرفیت مازاد محدود ساخته، افزون بر این با سرکوبی نرخ کرایه حمل، خطوط را مجبور به انتخاب گزینه کاهش هزینه ها خواهد کرد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۸۰۵۸
شناورهای جدید، شعله افزایش نرخ کرایه حمل را خاموش می کند
به گزارش گروه بین الملل مانا تحلیل گرارشد انجمن کشتیرانی بیمکو گفت: سفارش های کشتی کانتینری جدید، تلاش برای حل معضل عدم توزان بین عرضه شناور و تقاضا را طی دو سه سال آینده سخت تر می سازد، افزون بر این، رشد نرخ کرایه را محدود و خطوط به اجبار شیوه صرفه جویی هزینه ای را دنبال خواهند کرد.
آلفالاینر با اشاره به اینکه در سال 2017، ظرفیت شناور 944 هزار TEU به آب انداخته شد، رشد تحویل شناورها در سال 2017 را نسبت به 2016، رقمی معادل رشد 26.6 درصد خواند.
این گزارش ادامه داد: در سال گذشته، تعداد زیادی از خطوط کشتیرانی دوباره با یاردها آشتی کردند، به گونه ای که روند افزایشی 140 درصدی سال به سال سفارش ساخت به نمایش گذاشته شد. پر سروصداترین آنها سفارش ساخت 20 فروند کشتی با ظرفیت 18 هزار و بالاتر از سوی کشتیرانی های برتر کانتینری دنیا –MSC سوئیس و CMA CGM فرانسه بود. ناگفته نماند این خطوط بر سر قراردادهای ساخت شناورهایی با 22 هزار TEU ظرفیت به توافق رسیدند.
بیمکو معتقد است، میزان تحویل شناور در سال گذشته و لجام گسیختگی سفارش ساخت جدید در سه ماهه چهارم سال، سبب جلوگیری از رشد نرخ کرایه حمل در سال های آینده خواهد شد و خطوط را مجبور به صرفه جویی هزینه خواهد ساخت.
همچنان در ماه سپتامبر سال گذشته، خشکسالی سفارش ها به پایان رسید و پس ازیک رکود21 ماهه در فعالیت کشتی سازی، 20 فروند کشتی سفارش داده شد. شناورها قرار است در سالهای 2019 و 2020 تحویل داده شوند و این بدان معنی است که رشد اسمی ناوگان برای صنعت کشتیرانی کانتینری طی چند سال آینده چهار درصد خواهد بود. مسئله ای که بهبود توازن را امری دشوار می سازد.
از این رو، به دنبال استمرار روش های کاهش هزینه و کاهش پایدار سرعت برای کنترل شدید هزینه های سوخت، می توان انتظار افزایش درآمد را داشت.
"پتر سند" تحلیل گر ارشد به لویدزلیست در این باره گفت: بخش کشتیرانی کانتینری شاهد رشد 4.1 درصدی در سال 2018 خواهد بود.
شرکت لجستیک Freightos مستقر در هنگ کنگ نیز گفت: ظرفیت مازاد، فروکشی نرخ کرایه حمل در سال جاری میلادی را در پی دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار