۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

2018، شلوغ ترین سال برای بازار کشتی های تانکر

کارشناسان معتقدند: شرایط چالش برانگیز تقاضا و عرضه بیش از حد تانکر در سال جاری میلادی، دوره ای سخت را برای مالکان تانکر به همراه خواهد داشت.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۸۰۴۵
2018، شلوغ ترین سال برای بازار کشتی های تانکر
به گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت کارگزاری Gibson با انتشار گزارشی وضعیت بازار تانکر را در سال 2018 میلادی را درحالی دردناک توصیف کرد که ورود جدید تناژ تانکرها در این بخش موج می زند.
بر اساس این گزارش، قرار است 40 میلیون DWT تانکر حمل محمولات نفتی و حمل نفت خام در سال جاری میلادی تحویل مالکان شود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی با تحویل 35.5 میلیون DWT خبر از افزایش آن می دهد و شلوغ ترین سال را از 2010 میلادی تاکنون برای بازار تانکر به همراه می آورد.
در مقابل، Gibson از تاخیر در تحویل شناورها نیز خبر داده است که می تواند تا حدی حجم تناژی را که در سال جاری میلادی وارد بازار می شود، کاهش دهد.
این گزارش ضمن اشاره به عملکرد بازار تانکر در سال 2017 میلادی ادامه داد: کاهش تحویل شناورهای حمل نفت خام در سال گذشته ثبت شد. تحویل شناورهای VLCC و سوئزماکس نیز به ترتیب با کاهش 11 و 21 درصدی، کمتر از آنچه بود که در جدول زمان بندی اعلام شد. اما تاخیر در تحویل شناورها در بخش تانکرهای حمل مواد نفتی بیشتر بود و شرایط چالشی تری را در مقایسه با بازار نفت خام تجربه کرد. افزون بر آن، تحویل شناورهای افراماکس/LR2 و شناورهای LR1 به ترتیب شاهد کاهش 27 و 38 درصدی بود. با این حال وضعیت شناورهای MR کمی بهتر بود و در شرایط بد بازار تنها کاهش 28 درصدی در تحویل را ثبت کرد.
شرکت کارگزاری Gibson در پایان این گزارش گفت: با توجه به افزایش قوانین و مقرارت دریایی در سال جاری میلادی، انتظار می رود تاخیر در تحویل شناورها به ویژه در بخش نفت خام همچنان باقی بماند و در مقایسه با سال 2017 میلادی با افزایش همراه شود. اما، وجود همان قوانین و مقرارت می تواند فعالیت اوراق شناورها را افزایش دهد و گامی مثبت به حساب آید به گونه ای که اوراق بیشتر شناورها زمینه را برای رشد تقاضای سال 2018 میلادی فراهم کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار