۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰

همکاری عرب ها با کره جنوبی در ساخت یارد کشتی سازی

سرمایه گذاری مشترک شرکت آرمکو، کشتیرانی بحری، Lamprell و کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی باهدف ساخت یک مگا یارد در عربستان سعودی رسما اعلام شد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۸۰۴۳
همکاری عرب ها با کره جنوبی در ساخت یارد کشتی سازی
به گزارش گروه بین الملل مانا، همکاری و سرمایه گذاری مشترک ساخت یک یارد مگا موسوم به IMI به ارزش پنج میلیارد و 200 میلیون دلار بین شرکت های آرمکو، بحری، Lamprell و کشتی سازی هیوندایی، شرکت آرمکوعربستان را قادر به تولید و تامین دکل های حفاری فراساحل، تانکرهای حمل نفت و شناورهای تدارکاتی فراساحل در منطقه می سازد.
بر اساس این گزارش و به دنبال ساخت یارد IMI به مساحت 12 متر مربع، بزرگترین یارد کشتی سازی در خاورمیانه ایجاد می شود و انتظار می رود از سال 2020 میلادی فعالیت خود را آغاز کند.
این یارد سالانه ظرفیت ساخت چهاردکل حفاری، چهل فروند شناور، شامل سه فروند VLOC و سرویس دهی به 260 شرکت دریایی را دارد. این یارد تاکنون سفارش ساخت 20 دکل حفاری و 52 شناور دریافت کرده است. 
درهمین راستا، مدیراین پروژه ضمن اینکه IMI را یک رقابت کننده جهانی دانست و از تبدیل آن به هاب منطقه ای برای ارائه خدمات و تولیدات دریایی خبر داد، گفت: این پروژه نیازهای حمل و نقلی و تولیدات فراساحلی آرمکو را تامین می کند و در ارتقاء جایگاه شرکت بعنوان بهترین شرکت دنیا در زمینه انرژی و مواد شیمیایی کمک شایانی است. ترکیب تکنولوژی، کارآمدی زنجیره تامین و چرخه حیات همکاری ها محیطی را ایجاد خواهد کرد که برگ برنده ی برای جذب مشتریان و افزایش رقابت سودآور است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار