۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

انگیزه های گردشگری درسواحل خوزستان باید تقویت شوند

نماینده ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرهای ساحلی خوزستان باید همچنان جذابت گردشگری داشته باشند و برای این کار باید انگیزه های ماندگاری را در این مناطق تقویت کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۰۳۹
انگیزه های گردشگری درسواحل خوزستان باید تقویت شوند
علی گلمرادی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت:  یکی از راههای ماندگاری جمعیت در مناطق ساحلی ، جذب سرمایه گذاری خارجی، داخلی و ایجاد اشتغال است و تا این دو به صورت جدی به سرانجام مطلوب نرسد همواره با مشکلات و چالش هایی در شهرهای ساحلی و بندری خوزستان مواجه خواهیم بود.
وی با اشاره به ظرفیت های متنوع اقتصادی مناطق ساحلی خوزستان بویژه در بخش های شیلات، کشتیرانی، پتروشیمی و بنادر فعال اظهار داشت: اگر از این ظرفیت های متنوع استفاده شود مشکل اشتغال حل می شود و انگیزه جمعیت برای ماندگاری بیشتر خواهد شد.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه ظرفیت های خوبی در بخش گردشگری دریایی و رونق صنعت توریسم در نیمه دوم سال در مناطق ساحلی وجود دارد خواستار سرمایه گذاری در این بخش از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شد.
گلمرادی با اشاره به اینکه راهبرد جمهوری اسلامی ایران تمرکز جمعیت در مناطق ساحلی و مرزی است، اظهار داشت: در دو دهه اخیر بروز پدیده گرد و خاک و خشکسالی و کمبود آب سبب مهاجرت تعدادی از شهروندان به دیگر مناطق کشور شده است که باید این روند متوقف شود.
وی با تاکید بر بهره گیری  ازظرفیت های رسانه ای برای تبیین ظرفیت های عظیم مناطق ساحلی خوزستان گفت: بسیاری از سرمایه گذاران از ظرفیت ها و استعدادهای اقتصادی منطقه حساس جنوب خوزستان اطلاعات دقیقی ندارند در حالی اگر این ظرفیت ها مطرح شود می توان در بهبود وضعیت اقتصادی منطقه گام های بلندی برداشت. در سال های اخیر به علت بروز تغییرات جوی ناشی از طوفان های گرد و خاک، خشکسالی، محدودیت در واردات کالای ملوانی، کاهش ذخایر آبزیان و به عدم صرفه اقتصادی حرفه صید و صیادی تعداد زیادی از شهروندان شهرهای ساحلی خوزستان ازاین مناطق مهاجرت کردند. شهرهای خرمشهر، آبادان، اروندکنار، ماهشهر و هندیجان از مناطق مهم ساحلی خوزستان هستند. کمتراز 15درصد جمعیت 4.7میلیون نفری خوزستان در مناطق ساحلی ساکن هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار