۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری می کند.

سرمایه گذاری برای بهبود مراکز گردشگری آبادان و خرمشهر

سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند 600میلیارد ریال برای زیباسازی و بهبود مراکز گردشگری شهرهای بندری آبادان و خرمشهر سرمایه گذاری می کند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۰۳۸
 سرمایه گذاری برای بهبود مراکز گردشگری آبادان و خرمشهر
به گزارش خبرنگار مانا، تفاهم نامه سرمایه گذاری جدید منطقه آزاد اروند با شهرداران آبادان و خرمشهر به امضاء رسید.
 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند در مراسم امضاء این تفاهم نامه ، هدف از سرمایه گذاری جدید در شهرهای بندری آبادان و خرمشهر را که در محدوده منطقه آزاد اروند هستند ، بسترسازی برای جذب سرمایه گذاری داخلی و توسعه صنعت توریسم و ارتقاء سطح رفاه عمومی اعلام کرد.
اسماعیل زمانی با اشاره به اجرای طرح ورود گردشگران خارجی بدون ویزا به منطقه آزاد اروند از ماه گذشته گفت: بسترها و زمینه سازی برای جذب گردشگران خارجی که زمینه رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را فراهم می کنند از اولویت های منطقه آزاد اروند است.
زمانی با اشاره به اینکه با اجرای ورود اتباع خارجی بدون ویزا به منطقه آزاد اروند، ماهانه حدود 300هزار گردشگر خارجی بویژه اتباع عراقی وارد شهرهای بندری خرمشهر، آبادان و مینوشهر می شود، اظهار کرد: در مدت یک ماه اجرای این طرح، شاهد رونق اقتصادی و تجاری در این شهرها هستیم.
وی گفت: هم اکنون اتباع و گردشگران خارجی می توانند بدون ویزا از طریق هوایی و دریایی وارد شهرهای بندری خرمشهر و آبادان شوند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
منطقه آزاد اروند در بهمن ماه 1384 در محدوده ای به مساحت 17هزار هکتار فعالیت خود را شروع کرد اما در دی ماه 92 درجریان سفر رئیس جمهوری به خوزستان محدوده این منطقه به بیش از 34هزار هکتار افزایش یافت. منطقه آزاد اروند از طریق دریا به عراق راه دارد و از طریق آبراه اروندرود به آبهای بین المللی متصل می شود. تاکنون دهها شرکت خارجی بخصوص چینی در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری کرده اند. 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار