۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰

گریزی موجز بر عملکرد دی پی ورلد در سال2017

در سال 2017، اپراتور بندری دی پی ورلد، رشد 10 درصدی حجم جابجایی تناژ و سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد دلاری را به ثبت رساند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۸۰۳۶
گریزی موجز بر عملکرد دی پی ورلد در سال2017
به گزارش گروه بین الملل مانا سلطان احمد بین سلیمان رئیس اپراتور بندری دی پی ورلد در یک جلسه مطبوعاتی با اعلام رشد تقریبا 10 درصدی در حجم جابجایی تناژ در سال 2017، گفت: فرصت های فزاینده تجارت جهانی، تنوع بخشی تجارت در سراسر زنجیره عرضه و همچنین کشف تکنولوژی های ابداع هوشمند، عناصر اصلی فعالیت در سال گذشته را تشکیل دادند.
وی درادامه با اشاره به اینکه تجارت جهانی در سال 2017 قوی تر از آنچه انتظار می رفت، بهبود را تجربه کرد، افزود: باعث خرسندی فراوان است که توانستیم برای یکبار دیگر رشد بهتری از بازار را به نمایش بگذاریم. خوشبختانه در سال گذشته، شاهد رشد 10 درصدی حجم تناژ بودیم و به دنبال استمرار این رشد در سال جاری میلادی نیز هستیم.
احمد بن سلیمان همچنین یادآورشد: تقویت شراکت های دی پی ورلد در کشورهایی مانند برزیل، اکوادور، قزاقستان، قبرس، سرزمین سومالی، هند، مصر و مالی به همراه تعدادی از سرمایه گذاری هایی زیرساختاری برای شکوفایی تجارت جهانی و اتصال کشورها به بازارهای بین المللی از جمله نقاط عطف فعالیت این اپراتور بندری جهان در سال 2017 میلادی به شمار می آید. افزون بر این، در راستای گسترش خدمات سرویس دهی به مشتریان، سودآوری جابجایی کانتینری را در بندر جبل علی افزایش داده ایم، به گونه ای که یک میلیون و 500 هزار TEU به ترمینال کانتینری T3 این بندر افزوده شد.
در ادامه این گزارش آمده است: طی سال گذشته، از سرمایه گذاری های قابل توجه  دی پی ورلد می توان به قرارداد 180 میلیون دلاری برای کسب مالکیت منطقه دریایی چند منظوره DMC)Dubai Maritime City) و تصاحب کشتی سازی Drydocks World از طریق تزریق سرمایه 225 میلیون دلاری اشاره کرد. ترکیب این دو اکتساب هزینه 405 میلیون دلاری را به همراه دارد.
دی پی ورلد هم چنین 66.67 درصد از سهام ترمینال بندری Empresa Brasileira de Terminais Portuários برزیل را تصاحب کرد.
از رخدادهای مهمی که دی پی ورلد در سال 2017 شاهد آن بود، می توان به امضای تفاهم نامه با صندوق زیرساختاری و سرمایه گذاری ملی NIIF برای توسعه بخش لجستیکی در هند در ماه می سال جاری میلادی اشاره کرد.
در ادامه این گزارش آمده است: دی پی ورلد توافق نامه شراکت با اداره کانال سوئز و منطقه اقتصادی کانال سوئز SCZone برای گسترش یک منطقه صنعتی و اقامتی یکپارچه در بندر Sokhna مصر را امضا کرد.
این گزارش در پایان نوشت: در سطح عملیاتی، ائتلاف THE در ماه مارس سال 2017 اعلام کرد که تمامی پهلوگیری های اصلی خود در بنادر Southampton و London Gateway انگلستان از طریق دی پی ورلد مدیریت خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار