۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

پیشتازی بندر پیرائوس با آغاز پروژه های جدید کاسکو

کشتیرانی کاسکو چین با ورود به سال جاری میلادی از ایجاد پروژه های جدید با هدف ارتقاء بندر پیرائوس یونان خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۸۰۲۱
پیشتازی بندر پیرائوس با آغاز پروژه های جدید کاسکوبه گزارش گروه بین الملل مانا و به دنبال خرید بیشترین سهم بندر پیرائوس یونان از سوی کاسکو، این شرکت چینی تصمیم دارد در سال جاری میلادی با هدف تقویت و ارتقا جایگاه بندر پیرائوس به عنوان اصلی ترین دروازۀ آسیا به اروپای مرکزی و شرقی، اجرای پروژه هایی را در دست بگیرد.
بر اساس این گزارش و با توجه به اینکه شرکت کشتیرانی کاسکو از سال 2016 میلادی و پس از برنده شدن در مزایدۀ بین المللی خرید بندر پیرائوس مدیریت آن را برعهده گرفت، تصویر پیرائوس به سرعت تغییر کرد و وزیر سیاست و کشتیرانی یونان در تاریخ چهارم ماه ژانویه سال جاری میلادی از آغاز اجرای پروژه های جدید در بزرگترین بندر یونان خبر داد.
این گزارش ادامه داد: فعالیت ها در بندر پیرائوس همزمان با آمادگی این بندر برای رسیدن داک های شناور از چین موسوم به «پیرائوس 3» تا پایان ماه فوریه به خوبی پیش می رود. فعالیت های جدید شامل لاروبی لنگرگاه، ایجاد عمق عملیاتی 20 متری، تامین شبکه های جدید منابع آب و الکتریسیته و نصب چهار بویه لنگری برای لنگراندازی شناورها است.
داک تعمیر شناور جدید با طول 240 و عرض 45 متر ظرفیت بلندکردن 22 هزار تن بار را دارد و تجهیز کامل آن به جرثقیل ها آن را قادر به سرویس دهی به شناورهایی با ظرفیت 80 هزار تن می کند.
وزیر سیاست و کشتیرانی یونان در این گزارش ضمن اشاره به همکاری چین و یونان در بندر پیرائوس گفت: پروژه ها از منطقه Perama آغاز شده و همزمان با برداشتن لاشه های دو فروند شناور در اسکله دو ادامه می یابد تا امکان نصب بزرگترین داک شناور فراهم شود. در این راستا سرمایه گذاری ها و همکاری ها با دولت یونان در حال افزایش است.
وی افزود: سیاست وزارت کشتیرانی یونان فعالیت های توسعه ای برگرفته از الزامات پیمانی شرکت کشتیرانی کاسکو را تسهیل می کند. در همین زمان، از حقوق کارگران با اتخاذ توافق نامه ای بین کارکنان و اداره بندر یونان موسوم به «توافق نامه کاری جمعی» حمایت خواهد شد.
صنعت تعمیر شناور یونان که در سال های اخیر حالتی راکد را تجربه کرده است، با ورود داک جدید امید دارد که دیگر نیازی نیست شناورها برای عملیات تعمیر و نگهداری روانه یاردهای کشتی سازی مدیترانه شوند. این اتفاق فرصت های شغلی جدیدی را نیز در بازار یونان فراهم می آورد.
طی سالهای اخیر، کمبود داک هایی با سایز مناسب شرکت ها را وادار به بهره مندی از امکانات کشورهای همسایه از جمله مالتا، ترکیه و کرواسی می کرد. همین امر تاثیری جدی بر کاهش درآمد اقتصاد ملی داشت.
نصب و عملیات داک شناور بزرگ صنعت کشتی سازی یونان را ارتقا می دهد و انتخاب بندر پیرائوس و منطقه Perama برای تعمیر شناورها انتخاب بسیاری از شرکت های دنیا خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار