۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

افزایش 28درصدی واردات خودرو در بندر خرمشهر

مدیرکل بندر ودریانوردی خرمشهر گفت: در9 ماه نخست امسال بیش از 11هزار دستگاه خودرو خارجی از طریق بندر خرمشهر ترخیص و وارد کشور شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۰۲۰
افزایش 28درصدی واردات خودرو در بندر خرمشهر
به گزارش خبرنگار مانا، محمد محسنی با اشاره به ترخیص و واردات 11 هزار و 17 دستگاه خودرو خارجی در 9ماهه اخیر در بندر خرمشهر گفت: این میزان واردات خودرو در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 28درصد افزایش نشان می دهد.
وی افزود: دراین مدت 68 هزار و ۷۷۱ TEU کانتینر در این بندر تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۲۹ درصدی را نشان می دهد.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر، میزان جابجایی مسافر در 9 ماه منتهی به آذرماه از طریق پایانه دریایی خلیج فارس خرمشهر را ۲۲۳ هزار و ۳۹۸ نفر اعلام و تصریح کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان از رشد ۲۳ درصدی دارد.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در ۹ماهه سال جاری ۶۲۶ هزار و ۲۲۸ تن کالا از بندر خرمشهر به کشور عراق صادر شده است.
وی حجم کل عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندرخرمشهر با رشد۹۴ درصد، یک میلیون و ۴۵۲هزار و ۷۲۱ تن عنوان کرد. از این میزان ۴۲۵ هزار تن به تخلیه و یک میلیون و ۲۷ هزار و ۷۰۱ تن به بارگیری اختصاص دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد چهار و۲۰۱ درصدی را نشان می دهد.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر درباره میزان صادرات به کشورهای عراق و کویت اظهار داشت: طی این مدت ۶۲۶ هزار و ۲۲۸ تن کالا به عراق و ۳۰۶ هزار ۶۰۱ تن کالا به کویت صادر شده است.
محسنی با اشاره به اینکه عمده بار صادراتی شامل مصالح ساختمانی، مواد معدنی، تره بار و خوراک دام بوده است، بیان کرد:همچنین دراین مدت بیش از ۶۳۴ هزار و ۹۹۷ تن کلینگر از بندرخرمشهر به کشورهای کویت و عراق بارگیری شده است.
وی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی خط کشتیرانی بندرخرمشهر ـ صحار عمان میزان صادرات غیرنفتی از بندرخرمشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس افزایش یابد.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهرهمچنین از پهلوگیری یک هزار و ۵۸۴ فروند شناوردر اسکله های بندرخرمشهر در 9 ماه سال جاری خبر داد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۹ درصدی داشته است. بندر خرمشهر تنها بندر آزاد تجاری کشور است. تمامی تاسیسات بندری و زیربنایی خرمشهر در جریان تجاوز نیروهای بعثی عراق نابود شد اما با پایان جنگ بازسازی این بندرگاه در دستور دولت سازندگی قرار گرفت. 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار