۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مدیر عامل شرکت ملی نفتکش به مانا خبر داد:

احتمال زنده ماندن خدمه نفتکش سانچی/ یکی از قایق های نجات از کشتی جدا شده است/ دولت چین برای امداد رسانی اعلام آمادگی کرد

مدیر عامل شرکت ملی نفتکش خبر داد: یکی از قایق های نجات نفتکش حادثه دیده سانچی از این کشتی جدا شده و این کورسوی امید ما برای احتمال زنده ماندن خدمه است.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۸۰۱۹
احتمال زنده ماندن خدمه نفتکش سانچی/ یکی از قایق های نجات از کشتی جدا شده است/ دولت چین برای امداد رسانی اعلام آمادگی کردسیروس کیان ارثی در گفتگو با خبرنگار مانا ضمن اعلام این خبر خاطر نشان کرد: هم اکنون کمیته اضطراری در شرکت ملی نفتکش ایران تشکیل شده و تمام بخش های عملیاتی در آماده باش کامل هستند.
وی با بیان اینکه یک تیم از بخش عملیات در حال اعزام به چین و محل حادثه است، تصریح کرد: تمام سازمان ها و دوائر مربوطه در داخل کشور با کمک و همراهی وزارت امور خارجه در حال پیگیری حادثه برای نفتکش سانچی هستند.
کیان ارثی همچنین از اعلام آمادگی چینی ها برای امدادرسانی به خدمه حادثه دیده کشتی سانچی خبر داد و گفت: " لی که چیانگ" نخست وزیر چین نیز در پیامی نسبت به امداد رسانی به حادثه دیدگان نفتکش سانچی از سوی دولت چین «با تمام قوا» و با تمام امکانات اعلام آمادگی کرده اند.
مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران با تاکید بر اینکه برای سلامتی خدمه بسیار نگران هستیم و ضمن اقدامات لازم، دعا می کنیم، گفت: در میان خدمه چهار نفر دانشجو، دو نفر با ملیت بنگلادشی و یک خانواده حضور دارند که امیدواریم همگی سالم باشند، چون یکی از قایق های نجات نفتکش حادثه دیده سانچی از این کشتی جدا شده و این کورسوی امید ما برای احتمال زنده ماندن خدمه است.
وی نفتکش سانچی را تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: این کشتی در کشور پاناما ثبت شده است و تحت مالکیت شرکت ملی نفتکش نیست.
لازم به توضیح است، کشتی نفتکش سانچی روز گذشته در سواحل چین در برخورد با یک کشتی فله بر چینی دچار حادثه و حریق شد. این کشتی حامل یک میلیون بشکه نفت سبک بوده و 32 خدمه دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار