۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹

به آب اندازی یک فروند شناور هفت هزار تنی در آبهای کارون

یک فروند بارج هفت هزار تنی که به همت متخصصان و کارشناسان توانمند داخلی در شرکت کشتی سازی شناورسازان زیبا در خرمشهر طراحی و ساخته شده روز شنبه در مراسمی در رودخانه کارون به آب انداخته شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۰۰۱
به آب اندازی یک فروند شناور هفت هزار تنی در آبهای کارون
به گزارش خبرنگار مانا، مدیرعامل شرکت کشتی سازی شناورسازان زیبا در مراسم به آب اندازی این شناور گفت: برای ساخت این شناور در مدت 18ماه 75میلیارد ریال هزینه شده است.
امیر شوقی افزود: این بارج با 90متر طول، 25مترعرض و 5.5مترارتفاع در جابجایی کانتینر، خودرو و انواع کالا سبک و سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.
وی گفت: ساخت یک فروند بارج دیگر در این شرکت مراحل نهایی را طی می کند و طبق برنامه تا یک ماه دیگر به آب اندازی می شود.
مدیرعامل شرکت کشتی سازی شناوران زیبا خرمشهر افزود: در حال حاضر چهار فروند شناور به این شرکت سفارش داده شده که در صورت تامین تسهیلات، عملیات ساخت آنان در این مجتمع دریایی شروع می شود.
شرکت کشتی سازی شناوران زیبا از سال 1385 با هدف طراحی و ساخت انواع شناورهای دریایی صیادی و باری کار خود را آغازکرد و تاکنون 23 فروند انواع شناور را مطابق با آخرین استانداردهای جهانی ساخته و تحویل متقاضیان داده است.
هم اکنون شرکت کشتی سازاروندان و مجتمع دریایی شهید موسوی خرمشهر وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ساحل رودخانه کارون و اروندرود مشغول ساخت انواع شناورهای دریایی هستند. در سواحل رودخانه کارون، اروندرود و بهمنشیر از گذشته های دور صنایع ساخت شناورهای دریایی و صیادی فعال بوده است. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار