۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

صیادان دل به دریا زدند

مدیرکل هواشناسی خوزستان اعلام کرد: آبهای ساحلی استان و شمال غرب خلیج فارس پس از چند روز طوفانی و متلاطم، رو به آرامش رفت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۹۹۴
صیادان دل به دریا زدند
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: براساس تجزیه و تحلیل مدل ها و نقشه های هواشناسی، آبهای شمال غرب خلیج فارس تا چند روز آینده برای سفرهای دریایی ملوانان و صیادان بنادر خوزستان مناسب است.
وی افزود: صیادان شناورها و قایق های ماهیگیری می توانند فعالیت خود را در محدوده آبهای شمال غرب خلیج فارس از سربگیرند. در چند روز گذشته آبهای ساحلی و شمال غرب خلیج فارس متلاطم و توام با گرد و خاک بود.
در پی اعلام وضعیت مساعد در آبهای شمال غرب خلیج فارس، صدها فروند قایق و شناور صیادی لنگرگاههای خود را به مقصد صیدگاههای منطقه ترک کردند.صیادان بنادر خوزستان بنا به توصیه هواشناسی و مدیریت بحران استانداری خوزستان به علت وضعیت نامساعد جوی، از رفتن به صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس منع شدند.
در پی بهبود وضعیت آب و هوایی، معاونت صید و صیادی شیلات خوزستان اعلام کرد: پروانه صیادانی که در چند روز اخیر به علت شرایط نامساعد جوی و گرد و خاک نتوانستند به دریا بروند تمدید خواهد شد. در سال جاری صیادان بنادر خوزستان دهها بار به علت شرایط نامساعد جوی ناشی از طوفانی شدن خلیج فارس و بروز پدیده گرد و خاک، از رفتن به دریا منع شدند.
در ناوگان صیادی خوزستان با هشت بندر صیادی، حدود سه هزار فروند شناو رو قایق صیادی فعال هستند. پارسال حدود 43هزار تن ماهی و میگو از صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس صید شد. به علت فشار بیش از حد به منابع و ذخایر آبزیان شمال غرب خلیج فارس، هر سال حدود 10درصد از میزان صید آبزیان کاهش می یابد. ماهی و میگو در سبد غذایی خانوارهای ساکن در مناطق ساحلی و بندری خوزستان از جایگاه ویژه ای برخوردار است. 
برچسب ها: خلیج فارس صیادان
ارسال نظرات
آخرین اخبار