۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان:

ترافیک بندر شهید رجایی را حل می کنیم/ بندرسازی وظیفه وزارت راه است

مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: ایجاد یا توسعه بنادر در کشور باید با استفاده از ظرفیت های وزارت راه و شهرسازی انجام شود.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۷۹۷۶
ترافیک بندر شهید رجایی را حل می کنیم/ بندرسازی وظیفه وزارت راه استبه گزارش خبرنگار مانا، اله مراد عفیفی پور در سی و دومین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به طرح بازنگری جانمایی پروژه های بندری در بندر شهید رجایی، اظهار داشت: در پسکرانه و زمین های پشتیبانی طرح بازنگری شکل گرفته با این حال با توجه به مسئله ترافیک در بندر شهید رجایی یکی از مواردی که می تواند تاثیر زیادی بر ترافیک بندر داشته باشد جانمایی صحیح تر در ترمینال ریلی فاز 2 و یکپارچگی ترمینال های 1 و 2 و 3 است.
وی با تاکید بر اینکه محل کنونی فاز یک بندر شهید رجایی نیز باید بازنگری شود، خاطر نشان کرد: فاصله زیاد این فاز با فازهای دو و سه یکی از عوامل اصلی ایجاد ترافیک در بندر شهید رجایی است.
عفیفی پور گام بعدی در توسعه و حل معضلات بندر شهید رجایی را تکمیل ترمینال مکانیزه فله مواد معدنی این بندر دانست و در این باره گفت: هم اکنون 20 میلیون تن مواد معدنی با استفاده از 2200 کامیون از شرق به غرب بندر در حال جابه جایی است در حالیکه با ایجاد ترمینال مکانیزه، ترافیک حاصل از تردد این تعداد کامیون تا حد زیادی حل خواهد شد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان نیاز به هماهنگی و همراهی دیگر دستگاه های متولی در بندر شهید رجایی را یکی از مهمترین عوامل رفع مشکلات این بندر اعلام کرد و تصریح کرد: اگر اداره گمرک در جانمایی درهای ورودی و خروجی بندر با اداره بندر همکاری کند بسیاری از ترددهای غیر ضروری در بندر شهید رجایی متوقف خواهد شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون سهم ایران از بازار دریایی منطقه در شان کشور نیست، گفت: با ایجاد فاز سه و ترمینال مکانیزه مواد معدنی شاهد افزایش ظرفیت بزرگترین بندر تجاری کشور خواهیم بود.
عفیفی پور در ادامه اظهاراتش نقبی به تداخل فعالیت سازمان های حاکمیتی در خط ساحلی کشور زد و خاطر نشان کرد: چند حاکمیتی بودن تصمیم گیری در خصوص طرح های بندرسازی در نوار ساحلی کشور سبب شده برخی سازمان ها راسا وارد فعالیت های بندری شوند در حالیکه طبق قانون مسئول شئون حمل و نقلی کشور تنها وزارت راه و شهرسازی است.
وی با اشاره به معطل ماندن ظرفیت های ایجاد شده از سوی منطقه آزاد در بندر کیش، تاکید کرد: اگر اینگونه پروژه ها با مشاوره و مدیریت وزارت راه و شهر سازی انجام می شد شاهد این ظرفیت های بلا استفاده نبودیم.
این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد انسجام تصمیم گیری در جهت استفاده از ظرفیت های دریایی با همکاری دستگاه های مرتبط و وزارت راه و شهرسازی را راه حل جلوگیری از پراکندگی کنونی در بخش دریا دانست و اظهار داشت: ایجاد یا توسعه بنادر در کشور باید تنها با استفاده از ظرفیت ها و مشاوره های وزارت راه و شهرسازی انجام شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار