۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

افزایش 81 درصدی درآمد عمومی گمرک امیرآباد

درآمد عمومی گمرک امیرآباد در 9 ماهه اول سال به 944 میلیارد ریال رسید که این میزان در مقایسه با درآمد 521 میلیارد ریالی در مدت مشابه سال قبل از آن، 81 درصد افزایش داشته است .
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۷۹۵۱
افزایش 81 درصدی درآمد عمومی گمرک امیرآبادمدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در 9 ماهه اول سال جاری، صادرات کالا از گمرک امیرآباد 324 هزار و 477 تن به ارزش 16 میلیون و 507 هزار دلار بوده است.
امیر جمشیدی ادامه داد: مقصد نهایی این کالاها اغلب کشورهای آذربایجان، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان بوده است.
وی یادآور شد: این میزان صادرات انجام شده طی 9 ماهه نخست امسال از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن با 33 درصد و از نظر ارزش 47 درصد با کاهش همراه بوده است.
وی اذعان داشت: کالاهایی همچون سیمان، کلینگر، گچ سفید، سنگ آهن، مهمترین اقلام صادراتی محسوب می شوند که امسال از طریق گمرک امیرآباد صادر شده اند.
این مقام مسئول در گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اضافه کرد: همچنین در این مدت یک میلیون و 732 هزارتن انواع کالا ها به ارزش 496 میلیون و 975 هزار دلار از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد وارد کشور شده است.
وی بیان داشت: این میزان واردات در 9 ماهه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 78 درصد و از نظر ارزش 56 درصد افزایش داشته است .
به گفته جمشیدی، عمده ترین کالاهای وارده شامل غلات به ویژه جو و ذرت، آهن آلات و همچنین روغن و دانه های روغنی بوده است که از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد عمدتا از کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکیه و چین وارد کشور شده است.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اشاره به اهمیت بالای فعالیت های گمرک امیرآباد در شمال کشور اشاره کرد و یادآور شد: همچنین در 9 ماهه اول سال جاری، 63 هزار و 859 تن کالا به ارزش 35 میلیون و 195 هزار دلار از طریق گمرک امیرآباد ترانزیت شده است.
وی عنوان کرد: این میزان ترانزیت صورت گرفته مقدار 43 درصد از نظر وزن و 59 درصد از نظرارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
جمشیدی در ادامه گفته ها خود تصریح کرد: کالاهایی چون آهن آلات و فرآورده های نفتی از جمله مهمترین محمولاتی بوده است که از طریق گمرک امیرآباد ترانزیت شده است.
این مقام مسئول در گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در ادامه بیان داشت: همچنین در این مدت از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، 85 هزار و 243 تن کالا به ارزش 16 میلیون و 140 هزار دلار ترانزیت داخلی انجام شده است.
به گفته جمشیدی، درآمد عمومی گمرک امیرآباد در 9 ماهه اول سال به 944 میلیارد ریال رسید که این میزان در مقایسه با درآمد 521 میلیارد ریالی در مدت مشابه سال قبل از آن، 81 درصد افزایش داشته است .
ارسال نظرات
آخرین اخبار