۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

صادرات ۱۲۸ میلیون دلاری کالای غیرنفتی از بندر آستارا

در آمد عمومی اداره کل گمرک بندر آستارا در 9 ماهه نخست سال جاری، مبلغ 312 میلیارد و 618 میلیون ریال بوده است که مقایسه این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش هشت درصدی در آمد عمومی گمرک آستارا را نشان می دهد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۷۹۴۹
صادرات ۱۲۸ میلیون دلاری کالای غیرنفتی از بندر آستارا
مدیر کل گمرک آستارا در گفتگو با خبرنگار مانا به گزارش 9 ماهه نخست امسال در زمینه واردات و صادرات از گمرک آستارا اشاره کرد و گفت: طی 9 ماهه نخست سال جاری، 240 هزار تن کالا به ارزش 128 میلیون دلار از طریق گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شده است.
رسول امیدی ادامه داد: عمده کالاهای صادره شامل محصولات کشاورزی، مواد غذایی، سیمان، گچ، شوینده‌ها، محصولات شیمیایی، پارچه، صنایع دستی، فرش و موکت، البسه، کیف و کفش، مصالح ساختمانی و پلاستیکی، محصولات معدنی و فلزی بوده است.
به گفته این مقام مسئول در استان گیلان، کالاهای مذکور از طریق گمرک آستارا به کشورهای آذربایجان، گرجستان و روسیه صادر شده است.
وی خاطرنشان ساخت: همچنین طی 9 ماهه نخست امسال از طریق گمرک آستارا 64 هزار تن کالا به ارزش 108میلیون دلار ترانزیت انجام شده است.
مدیرکل گمرک آستارا ادامه داد:عمده کالاهای ترانزیت شده ورودی شامل لوازم چوب، فرآورده های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم شیشه و ورق آهن بوده است.
وی اذعان داشت: کالاهای مذکور از کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اکراین به مقصد کشورهای ترکیه، عراق و امارت متحده ترانزیت شده است.
امیدی ادامه داد: این مقدار ترانزیت ورودی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی 48 درصد و از حیث ارزش 11 درصد افزایش را نشان می‎دهد.
این مقام مسئول در گمرک آستارا یادآور شد: همچنین در 9 ماهه نخست سال جاری، 215 هزار تن کالا شامل لوازم برقی، خودروی سواری، مبل، ماشین آلات، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، گچ، سیمان، ظروف شیشه ای، پوشاک، مواد شیمیایی و محصولات کشاورزی ترانزیت شده است. 
وی ارزش این صادرات را 958 میلیون دلاراعلام کرد و گفت: این کالاها از سوی گمرک آستارا به جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین ترانزیت شده است.
امیدی اذعان داشت: ترانزیت خارجی انجام شده طی 9 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزن 18درصد و به لحاظ ارزش 38 درصد افزایش داشته است.
امیدی در ادامه گفته های خود همچنین به صادرات 97 تن کالا به ارزش 280 هزار دلار بصورت تجارت چمدانی طی 9 ماهه نخست امسال از طریق گمرک آستارا به خارج از کشور خبر داد.
به گفته این مقام مسئول در گمرک آستارا، عمده کالاهای صادرات چمدانی در مدت مذکور از طریق گمرک آستارا شامل مواد غذایی، مواد پلاستیکی و محصولات کشاورزی بوده است.
مدیر کل گمرک بندر آستارا، خاطرنشان ساخت: محصولات مذکور در 9 ماهه نخست امسال، به کشور جمهوری آذربایجان صادر شده است. همچنین در این مدت تعداد 556 هزار و 852 نفر گردشگر از طریق گمرک بصورت زمینی در بندر آستارا ترد کردند.
امیدی، تصریح کرد: این میزان سفر از طریق گمرک آستارا از حیث مسافرین ورودی و خروجی با سه درصد کاهش همراه بوده است.
این مقام مسئول در گمرک آستارا، اظهار داشت: درآمد عمومی اداره کل گمرک بندر آستارا در 9 ماهه سال جاری مبلغ 312 میلیارد و 618 میلیون ریال بوده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش هشت درصدی در آمد عمومی گمرک آستارا را نشان می دهد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار