۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
در دو روز آینده:

آبهای شمال غرب خلیج فارس طوفانی است

مدیرکل هواشناسی خوزستان اعلام کرد: آبهای شمال غرب خلیج فارس روزهای دوشنبه و سه شنبه متلاطم، مواج و طوفانی خواهد کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۹۴۱
آبهای شمال غرب خلیج فارس طوفانی است
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بررسی نقشه ها، مدل های هواشناسی و تحلیل تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که آبهای شمال غرب خلیج فارس ناآرام بوده و برای تردد شناورهای صیادی مناسب نیست.
وی از قایق ها و شناورهای صیادی و باری متوسط خواست در دو روز آینده به آبهای شمال غرب خلیج فارس سفرنکنند و اطلاعات هواشناسی و پیش بینی وضعیت آب و هوا را کانال خبری هواشناسی خوزستان دریافت کنند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان همچنین پیش بینی کرده در دو روزه آینده به علت وزش بادهای شدید و فعال شدن برخی کانون های داخلی ریزگردها، آسمان شهرهای ساحلی ماهشهر، آبادان، اروندکنار، خرمشهر و هندیجان خاک آلود خواهد بود.
بهادری پیش بینی کرد به علت بروز طوفان های گرد و خاک در شهرهای ساحلی خوزستان، نشست و برخاست هواپیماهای مسافری در آبادان و ماهشهر با کاهش دید افقی با اختلال مواجه شود.
مدیریت بحران استانداری خوزستان نیزاعلام کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه ناپایدار جوی به استان ومتعاقب آن برخاستن گرد و خاک، دستگاههای اجرایی نسبت به تدابیر لازم برای کنترل حوادث غیرمترقبه آمادگی لازم را داشته باشند.
بدنبال حاکم شدن شرایط ناپایدار جوی در دو روز آینده، مراکز بیمارستانی و درمانی نیز به منظور خدمت رسانی به بیماران اورژانسی در شهرهای ساحلی خوزستان به حال آماده باش درآمدند.
در یک ماه اخیر شهرهای ساحلی خوزستان بارها با طوفان های گرد و خاک، اختلال در زندگی عادی و تعطیلی مدارس و ادارات دولتی و عمومی مواجه بوده اند.
نزدیک به دو دهه است که شهرهای ساحلی خوزستان با طوفان های گرد وخاک و مختل شدن زندگی عادی و فعالیت های اقتصادی مواجه هستند.
زندگی طاقت فرسا و سخت در شهرهای ساحلی خوزستان سبب شده شماری از شهروندان به دیگر مناطق کشور مهاجرت کنند. شهرهای ساحلی خوزستان، مناطقی کم باران با آب و هوایی خشن هستند و در سال های اخیر خشکسالی و خشک شدن برخی رودخانه ها، بر مشکلات مردم منطقه افزوده است. با این حال این شرایط سخت و دشوار به بخشی از زندگی ساکنان ساحلی خوزستان شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار