۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
مجری طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی:

نصب نخستین سکوی اصلی فاز 14 تا پایان‌دی‌ ماه

مجری طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی گفت: با نصب نخستین سکوی اصلی فاز 14 تا پایان‌دی‌ماه، برداشت 500 میلیون فوت‌مکعب گاز غنی از این فاز تا بیست‌ودوم بهمن‌ماه محقق می شود.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۷۹۳۸
نصب نخستین سکوی اصلی فاز 14 تا پایان‌دی‌ ماهبه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حمیدرضا مسعودی از انجام عملیات بارگیری سازه دریایی 14A در طول هفته جاری خبر داد و اظهار داشت: عملیات نصب نخستین سکوی طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی در تاریخ 20 تا 22 دی‌ماه انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اتمام عملیات حفاری 8 حلقه چاه و امکان برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی در بلوک فاز 14، پیش‌بینی کرد تا بیست‌ودوم بهمن‌ماه  امسال برداشت 500 میلیون فوت مکعب گاز غنی از فاز 14 پارس جنوبی آغاز شود.
مسعودی اجرای کامل عملیات لوله‌گذاری خطوط 32 و 5.4 اینچی انتقال گلایکول و خطوط درون‌میدانی 18 اینچی بین سکوهای اصلی و فرعی به طول 230 کیلومتر را از اقدامات مؤثر به منظور امکان تولید از موقعیت فاز 14 عنوان کرد و افزود: گاز غنی برداشت شده از چاه‌های سکوی 14A از طریق بخشی از این خطوط لوله به پالایشگاه فاز 12 برای تصفیه و شیرین‌سازی منتقل می‌شود.
مجری طرح توسعه فاز 14 همچنین از سفارش‌گذاری و تأمین تمامی کالاهای مورد نیاز پالایشگاه این فاز و رفع مشکلات مهندسی و اجرایی آن خبر داد و گفت: با انتخاب و بکارگیری پیمانکاران قوی و ذیصلاح توسط پیمانکار اصلی، ساماندهی مناسبی در مجموعه پیمانکاران این طرح صورت گرفت و مصالح و کالاهای موردنیاز تأمین و به پالایشگاه حمل شد.
مسعودی به تجهیزات ثابت و متغیر مورد نیاز واحد لخته‌گیر، شیرآلات و اتصالات پالایشگاه هم اشاره کرد و افزود: سازندگان این کالاها به طور کامل مشخص شده‌اند، عملیات نصب بخشی از این تجهیزات با روند مناسبی در حال اجرا است و بخش دیگر تا پایان سال جاری به پالایشگاه حمل می‌شوند.
به گفته وی، عملیات احداث باقیمانده لوله‌کشی خطوط زیرزمینی پالایشگاه فاز 14 با روند مناسبی در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به پیشرفت بیش از 95 درصدی برسد، همچنین عملیات اجرایی احداث خطوط لوله 42 اینچی انتقال گاز شیرین از پالایشگاه به خط لوله سراسری (OSBL)، واحد آبگیر مستقل پالایشگاه و احداث پست برق نیز با پیشرفت قابل قبولی در حال انجام است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار