۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

خارج سازی شناورهای مغروقه از آبهای استان بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده امسال شش فروند شناور غرقی در آبهای استان بوشهر خارج می‌شود.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۷۹۳۵
خارج سازی شناورهای مغروقه از  آبهای استان بوشهر
محمدمهدی بنچاری در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، با بیان اینکه شناورهای غرق شده سبب بروز مشکلاتی در حوزه دریانوردی و بندر است، اظهار داشت: این شناورها پس از غرق شدن ضمن اینکه سبب افزایش لای می‌کند، ایمنی تردد شناورها را به مخاطره می‌اندازد.
وی با بیان اینکه ، تعداد 31 فروند مغروقه فلزی و 144 فروند مغروقه موتورلنج چوبی و فایبر گلاس از سال 1391 در استان بوشهر وجود داشته است، گفت: از این تعداد مغروقه های فلزی، 26 مورد کاملاً شناسایی و بازدید زیر آبی شده اند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از خارج سازی شناورهای غرقی در آبهای استان بوشهر خبرداد و گفت: تاکنون تعداد 6 فروند از شناورهای غرقی فلزی و 120 فروند از مغروقه های موتور لنج چوبی به صورت کامل از آب خارج سازی شده است.
بنچاری بیان کرد: طی سه قرارداد مجزا با پیمانکاران بومی استان بوشهر تعداد 35 فروند مغروقه موتورلنج در بندر گناوه، چهار فروند مغروقه موتورلنج در بندر دیلم و 6 فروند در بندر کنگان خارج سازی شدند تا تردد دریانوردان در بنادر تابعه به صورت ایمن میسر شود.
وی با اشاره به طرح‌های سال 1393 در زمینه خارج سازی شناورهای غرقی از آبهای استان بوشهر خاطر نشان کرد: سال 93 نقطه عطفی در کارنامه خارج سازی مغروقه های فلزی استان بوشهر است که در این سال یکی از مغروقه های فلزی به نام آریانا که در نزدیکی بویه 14 ورودی کانال بندر بوشهر مغروق شده بود در این سال توسط یکی از پیمانکاران بومی، شناورسازی و به منطقه امن منتقل شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه در سال 1393 تعداد پنج فروند مغروقه موتورلنج که در اثر آتش سوزی در بندر شیلات رستمی غرق شده بود نیز توسط یکی از پیمانکاران بومی خارج سازی شد، افزود: در سال 1394 نیز طی قراردادی با یکی از پیمانکاران بومی استان بوشهر، خارج سازی تعداد هفت فروند مغروقه فلزی و دو فروند مغروقه موتورلنج در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد، یک فروند دوبه به طول 25 متر و یک سکوی بتونی 130تنی از مغروقه های فلزی و همچنین دو فروند موتورلنج از کانال دسترسی بندر بوشهر خارج سازی شدند.
بنچاری بیان کرد: در این سال با تلاش دستگاه های ذیربط، 19 شناور سفاری و صیادی که براثر آتش سوزی دراسکله این بندر سوخته و غرق شده بودند از عمق آب خارج و به خشکی منتقل شدند.
وی با بیان اینکه سال گذشته یکی از مغروقه های پرمخاطره استان بوشهر، دوبه حسن در بندر دیر به صورت کامل از بستر حوضچه شیلات آن بندر خارج سازی شد افزود: در سال 95 تعداد 35 فروند موتورلنج مغروق نیز از بستر کانال بندر گناوه خارج سازی شد. این مغروقه ها از سال 92 تا 95 مجدداً در کانال آن بندر مغروق شده بود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه در ادامه پاکسازی کانال دسترسی بندر بوشهر، یک فروند دوبه فلزی به طول 25 متر، انتهای خور لشکری خارج سازی شد، گفت: امسال با انعقاد قرارداد دیگری خارج سازی مغروقه های نوید در بندر بوشهرو هدایت3 در بندر دیلم در دستور کار قرار گرفت و مغروقه هدایت 3 به صورت کامل خارج سازی و به جزیره نگین بندر بوشهر منتقل شد.
وی گفت: در اثر آتش سوزی سال 96 در بندر کنگان تعداد 14 فروند موتورلنج درآن بندر مغروق شد که کلیه آنها در کمترین زمان ممکن از بستر حوضچه کنگان پاک سازی شدند.
بنچاری بیان کرد: هم اکنون خارج سازی مغروقه های موسوم به کشتی ماهیگیری، بارج کنار کشتی ماهیگیری و یدک کش پاناما در بندر بوشهر و مغروقه نوید در نزدیکی اسکله جلالی بندر بوشهر، در حال انجام و پیگیری است. 
وی افزود: همچنین تشریفات مناقصات خارج سازی مغروقه های سلطان در بندر عسلویه، آبسوسا در منطقه بندرگاه بندر بوشهر و برچیدن 100 متر از اسکله تجاری ایران در کانال دسترسی بندر بوشهر در حال پیگیری و از برنامه های آتی خارج سازی این بندر است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار