۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴

دو خط کشتیرانی بین بندر خرمشهر ، کویت و قطر دایر می شود

استاندار خوزستان از راه اندازی دو خط کشتیرانی بین بنر خرمشهر ، کویت و قطر در آینده نزدیک خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۹۳۱
دو خط کشتیرانی بین بندر خرمشهر ، کویت و قطر دایر می شود
به گزارش خبرنگار مانا، دکتر غلامرضا شریعتی در جریان افتتاخ خط کشتیرانی خرمشهر –  بندر صحارعمان به خبرنگاران گفت: هماهنگی و رایزنی برای راه اندازی این دو خط کشتیرانی با مسئولان کشورهای کویت و قطر انجام شده و امید است در آینده نزدیک شاهد افتتاح این دو خط کشتیرانی باشیم. وی گفت: خط کشتیرانی باری خرمشهر به کویت و قطر می تواند سطح مبادلات تجاری بین ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس را به نحوقابل ملاحظه ای افزایش دهد.
استاندارخوزستان با اشاره به اینکه ظرفیت های تجاری و اقتصادی خرمشهر و بنادر کویت و قطر با راه اندازی خطوط کشتیرانی می تواند تامین کننده منافع ای کشورها باشد، افزود: قطر پس از محاصره دریایی و هوایی از سوی عربستان سعودی به راه اندازی خطوط جدید کشتیرانی با جمهوری اسلامی ایران بسیارعلاقمند است و امید است بتوان سطح روابط اقتصادی را با توسعه کشتیرانی افزایش دهیم.
شهلا عموری رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: زیرساخت های بندر خرمشهر برای توسعه خطوط کشتیرانی بسیار مناسب است.
وی به راه اندازی خط کشتیرانی خرمشهر – بندر صحار عمان اشاره کرد و روابط دو کشور ایران و عمان می تواند به الگویی برای کشورهای حوزه خلیج فارس تبدیل شود.
شایان ذکر است خط کشتیرانی خرمشهرـ  بندرصحارعمان شنبه با حضور سفیر عمان در جمهوری اسلامی ایران، استاندار خوزستان، مدیران کل بندرخرمشهرو بنادر خوزستان ومعاون اموردریایی سازمان بنادر و دریانوردی بطور رسمی افتتاح شد. همچنین چندی پیش سفیرعمان در تهران در سفربه خوزستان از مجتمع بندری خرمشهر و زیرساخت های بندری آن بازدید کرد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار