۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷

همکاری وزارت خارجه در توسعه گردشگری دریایی اروند و کارون

معاون کنسولی ، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه در جریان بازدید از بزرگ ترین بندر آزاد تجاری ایران از مساعدت و همکاری این وزارتخانه در زمینه توسعه گردشگری دریایی در رودخانه های اروند و کارون خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۹۳۰
همکاری وزارت خارجه در توسعه گردشگری دریایی اروند و کارون
به گزارش خبرنگار مانا ، دکتر حسن قشقاوی با حضور در مجتمع بندری خرمشهر از زیرساخت ها و امکانات آن بازدید کرد و از نزدیک با ظرفیت های موجود در این بندر آشنا شد.
این مقام ارشد وزارت امور ایران ضمن حضور در پایانه مسافری خلیج فارس از وضعیت این پایانه به لحاظ امکانات، ظرفیت پذیرش و خدمات رسانی به مسافران، تعداد خطوط مسافری فعال و میزان استقبال مسافران و گردشگران دریایی مطلع شد.
قشقاوی سپس به وسیله شناور از آبراه بین المللی اروند دیدن کرد و در جریان ظرفیت ها و پتانسیل های تجاری و گردشگری این رودخانه قرار گرفت.
وی گفت: رودخانه های اروند و کارون دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری هستند و می‌توانند به یکی از قطب های گردشگری کشور تبدیل شوند.
معاون وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد که اهداف پیش بینی شده بندر خرمشهر در زمینه گردشگری دریایی به فعلیت رسانده شود و علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی در منطقه، تعامل و قرابت فرهنگی که از پیامدهای توسعه گردشگری است را نیز به همراه داشته باشد.
قشقاوی ابراز امیدواری کرد: تجارب و دستاوردهای ارزشمند مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص گردشگری دریایی و جابجایی مسافران در بندر شهید باهنر در رونق گردشگری دریایی رودخانه های اروند و کارون مفید واقع شود.
وی هرگونه مساعدت و همکاری وزارت امور خارجه پیرامون توسعه فعالیت های گردشگری در رودخانه های اروند و کارون که از سوی بندرخرمشهر و منطقه آزاد اروند در دست پیگیری است را اعلام کرد.
به گفته معاون وزیر امور خارجه، این وزارت خانه همچنین در خصوص از میان برداشتن پرداخت عوارض شناورهای مسافری در مقابل ارائه خدمات پایلوتی در بندر بصره رایزنی و پیگیری خواهد کرد.
در جریان این بازدید مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گزارشی در خصوص وضعیت آبراه اروند، لایروبی، شناورسازی مغروقه ها و روند پروژه های توسعه ای و سرمایه گذاری و همچنین برنامه ها و اقدامات در دست پیگیری در زمینه رونق گردشگری در رودخانه های اروند و کارون ارائه داد.
در این بازدید مدیرعامل و قائم مقام منطقه آزاد اروند و شماری ازمسئولان استان خوزستان نیز حضور داشتند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار