۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰

افزایش تقاضای گاز طبیعی در اسپانیا

تقاضای گاز طبیعی مایع در سال 2017 میلادی در اسپانیا و در مقایسه با مدت مشابه سال 2016 با رشد 9 درصدی روبه رو شد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۹۱۴
افزایش تقاضای گاز طبیعی در اسپانیا
به گزارش گروه بین الملل مانا، میزان تقاضای گاز طبیعی در اسپانیا و برای سومین بار متوالی با رسیدن به 351 TWh، رشد 9 درصدی را در مقایسه با سال 2016 میلادی  تجربه کرد.
بر اساس این گزارش، تقاضای صنعتی برای گاز طبیعی که حدود 60 درصد تقاضا را به خود اختصاص می دهد همزمان با رشد هفت درصدی اقتصاد  اسپانیا درسال 2017 میلادی شاهد رشد بود که بیشترین استفاده صنعتی از گاز طبیعی در فلز کاری و فرآیند ساخت آن اعلام شده است.
تقاضای گاز طبیعی برای تولید برق نیز رشد 27 درصدی را نشان داد. این آمار تحت تاثیر سطوح پایین هیدروالکتریسیته در سال 2017 که کاهش 48 درصدی را در مقایسه با 2016 تجربه کرد، بدست آمد.
افزون بر آن، مصرف خانگی و تجاری گاز طبیعی در مقایسه با سال 2016 میلادی ثابت مانده است چراکه استفاده از تجهیزات جدید در سازمان ها با هدف صرفه جویی درانرژی ،مصرف بالای این گاز را برای سیستم های گرمایشی در اولویت این کشور قرار داده است . 
برهمین اساس و در حالی که افزایش تقاضای گاز طبیعی در سال 2017 برای این کشور تنها دو درصد پیش بینی شده بوداز این رقم فراتر رفت که این افزایش در انجمن های مستقل اسپانیا لحاظ شده و مناطق Rioja، منطقه موریکا، شهرداری Asturias، Aragon و Galicia به ترتیب افزایش 36، 32، 23، 21 و 16 درصدی را در میزان تقاضای خود از گاز طبیعی ثبت کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار