۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷

ایجاد زیستگاه های مصنوعی در خلیج فارس از سوی شیلات

جلوگیری از نشت مواد نفتی به هنگام سوخت گیری در بنادر صیادی، الزام شناورها به تحویل زباله و استقرار سیستم دریافت و دفع زباله از جمله اقدامات سازمان شیلات در راستای حفاظت از محیط زیست دریاهای کشور است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۷۹۰۶
ایجاد زیستگاه های مصنوعی در خلیج فارس از سوی شیلاتبه گزارش خبرنگار مانا، مدیر کل دفتر حفظ و بهسازی منابع دریایی سازمان شیلات ایران نیز ضمن تشریح اقدامات محیط زیستی سازمان شیلات اظهار کرد: حفاظت و بهره برداری مسئولان از ذخایر آبزی از رویکردهای شیلات بوده و توسعه مناطق تحت حفاظت با اعمال محدویت‌های مکانی زمانی و گونه‌ای و تلاش برای کاهش صید ضمنی و دورریز به ویژه گونه‌های در معرض خطر از جمله مهمترین برنامه‌های شیلات طبق برنامه ششم توسعه است.
علیرضا شاهی فر افزود: بهبود کمی و کیفی تکثیر و رهاسازی آبزیان، تسهیل تکثیر طبیعی آبزیان و توسعه زیستگاه‌های مصنوعی آبزیان از دیگر رویکردهای شیلات است.
وی با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست متولی اصلی سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط زیست است، گفت: یکی از وظایف مهم سازمان این است که مسئولیت دستگاه‌ها را در جهت سیاست‌های کلی محیط زیست مشخص کند.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، تاکید کرد: ایجاد نظام یکپارچه محیط زیست و ایجاد حسابرسی محیط زیستی از جمله بندهای مورد تاکید سازمان شیلات است.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات شیلات اظهار کرد: نصب مخازن جمع آوری روغن سوخت در بنادر، همکاری در اجرای طرح‌های اقتضایی مقابله با آلودگی، اجرای مفاد کنوانسیون زیست محیطی از جمله کنواسیون به کارگیری مواد ضد خزه و اجرای بخش‌های مرتبط کنوانسیون مارپول از جمله برنامه‌های حفاظتی شیلات است.
مدیر کل دفتر حفظ و بهسازی منابع دریایی سازمان شیلات ادامه داد: جلوگیری از نشت مواد نفتی به هنگام سوختگیری در بنادر صیادی، الزام شناورها به تحویل زباله و استقرار سیستم دریافت و و دفع زباله از دیگر اقدامات حفاظتی شیلات است.
به گفته شاهی‌فر ایجاد زیست گاه‌های مصنوعی و پایش آنها در جنوب، پایش صید ضمنی روش‌های صیادی و تلاش برای کاهش آن از جمله کوسه ماهیان و لاکپشت‌ها مهمترین اقدامات سازمان شیلات در زمینه حفظ محیط زیست است.
مدیر کل دفتر حفظ و بهسازی منابع دریایی سازمان شیلات ایران با بیان اینکه درباره روند اجرایی کردن سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط زیست جلساتی با سازمان حفاظت محیط زیست داشتیم و خوشبختانه هماهنگی خوبی بین شیلات ومعاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست وجود دارد و تاکنون بسیاری از مسائل را با یکدیگر انجام داده‌ایم.
به گفته شاهی‌فر ایجاد زیست گاه‌های مصنوعی و پایش آنها در جنوب، پایش صید ضمنی روش‌های صیادی و تلاش برای کاهش آن از جمله کوسه ماهیان و لاکپشت‌ها مهمترین اقدامات سازمان شیلات در زمینه حفظ محیط زیست است.
برچسب ها: محیط زیست شیلات
ارسال نظرات
آخرین اخبار