۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
در نشست دوجانبه در دوحه صورت گرفت:

تسهیل روابط دریایی ایران و قطر

نشست دوجانبه هیئت های ایرانی و قطری با حضور مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر در دوحه برگزار شد.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۷۸۶۰
تسهیل روابط دریایی ایران و قطربه گزارش مانا، روز گذشته در شهر دوحه پایتخت قطر هیئتی ایرانی به سرپرستی محمد راستاد معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با جاسم بن سیف بن احمد السلیطی وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار که با محوریت تسهیل تجارت دریایی از طریق توسعه مناسبات و همکاری های تخصصی بندری و دریایی میان دو کشور برگزار شد؛ برطرف ساختن موانع و مشکلات احتمالی موجود در جهت توسعه صادرات و ترانزیت کالا از بنادر جنوبی ایران به بنادر قطر،گسترش میزان مشارکت و سرمایه گذاری بخش های خصوصی دو کشور در خصوص ایجاد و توسعه صنعت لجستیک و حمل و نقل دریایی میان دو کشور و برخی دیگر از مسائل فی مابین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
خاطر نشان می سازد در این نشست دو جانبه علاوه بر حضور معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، تعدادی از مدیران شرکت های مختلف دولتی و خصوصی از جمله مدیران کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیران برخی از صنایع تولیدی کشور نیز در هیئت اعزامی حضور داشتند و در خصوص موضوعات مورد نظر خود مذاکراتی را با وزیر قطری و همکاران وی صورت دادند.
در ادامه این تعامل دو جانبه وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر بر برطرف ساختن مشکلات احتمالی جهت تسهیل تجارت میان دو کشور تأکید کرد و به همکاران خود در زیربخش های مختلف وزارتخانه متبوعش نیز دستور تسریع در انجام امور و پیگیری درخواست های خطوط کشتیرانی، بازرگانان و تجار ایرانی را صادر کرد.
لازم به ذکر است بازدید از بندر الرویس و بندر حمد و آشنایی با ظرفیت ها و امکانات این بنادر در جهت توسعه روابط بندری و دریایی دو کشور از دیگر برنامه های هیئت ایرانی در سفر به قطر بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار