۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶

ده زن برتر صنعت کشتیرانی 2017 را بشناسیم+تصاویر

ده تن از زنان برتر صنعت کشتیرانی که نقش مهم و قابل توجه ای را در سال جاری میلادی بر عهده گرفتند، معرفی شدند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۷۸۵۸
ده زن برتر صنعت کشتیرانی 2017 را بشناسیم+تصاویر
به گزارش گروه بین الملل مانا لویدزلیست نوشت: با ورود به سال 2018 میلادی معرفی و نام بردن از افراد موثر در صنعت کشتیرانی 2017 خالی از لطف نیست، در اینجا، به توصیف گوشه ای از زوایه کاری و شغلی ده تن از زنان برتر صنعت کشتیرانی در سال جاری میلادی می پردازیم.
 
Hu Xiaolian رییس هیئت مدیره بانک صادرات/واردات چین( CEXIM)
 
 
علیرغم اینکه Hu Xiaolian ممکن است خیلی در آشکار سخن نگفته باشد، اما به عنوان رئیس بانک چینی پیشگام در ارائه قرض و وام به صنعت کشتیرانی و کشتی سازی، همواره یک نیروی محرک در ماورای بسیاری از ابتکارات بوده است.
از سفارش ساخت نه فروند کشتی کانتینری با ظرفیت 22 هزار TEU مجهز به موتورهای سوخت دوگانه به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون دلار از سوی کشتیرانی CMA CGM فرانسه گرفته تا سفارش چهار فروند کشتی حمل گاز مایع طبیعی به ارزش 756 میلیون دلار از سوی کشتیرانی MOL ژاپن به کشتی سازی Hudong-Zhonghua چین و وام چهار میلیارد دلاری به کشتیرانی کاسکو برای 50 فروند شناور جدید غول پیکر، همه و همه نشان می دهد که CEXIM نقش عمده ای را در فعال نگه داشتن بازار بین المللی کشتیرانی برعهده داشته است.
از ابتدای سال 2016، بانک مذکور 15 میلیارد و 100 میلیون دلار وام کشتی را پرداخت کرده است که به کمک فرآیند ساخت 688 فروند شناور و هم چنین پروژه های فراساحلی در چین آمده اند.
 
Violeta Bulc سرپرست اتحادیه اروپایی در بخش حمل و نقل
 
 
 
Violeta Bulc جایگاه سخت و دشوار مدیریت در فراکسیون دریایی را در مثلث سه گانه کمیسیون، پارلمان و شورای اتحادیه اروپا بر عهده دارد، جایی که نسبت به قوانین زیست محیطی به ویژه کاهش کربن جدی تر و سختگیرانه تر شده است.
وی نقش یک کانال بین رگولاتورهای اروپایی و رگولاتورهای صنعت دریایی جهانی-سازمان دریایی بین المللی- را ایفا می کند. بی شک، این یک موقعیت دشوار ارزیابی می شود، چرا که با چالش هایی برای رسیدن به یک توافق جهانی پیرامون کربن زدایی روبه رو است.
ناگفته نماند، Bulc اتخاذ یک راه حل بین المللی را تاکنون مورد حمایت خود قرار داده، اما از سوی دیگر به ارائه راه حل از سوی سازمان بین المللی دریانوردی( IMO) نیز اصرار ورزیده است.
 
Angeliki Frangou مدیر اجرائی هلدینگ کشتیرانی و حمل و نقل Navios Maritime Holdings یونان
 
 
گروه کشتیرانی و حمل و نقل Navios یونان در حال حاضر ناوگانی متشکل از 195 فروند شناور-55 فروند تانکر،39 فروند کشتی کانتینری و 101 فروند فله بر شامل 26 فروند چارتری بلند مدت را در اختیار دارد.
به واقع می توان گفت، فله خشک ستون و پایه قدرتی این گروه محسوب می شود و بهبود پیش بینی شده فله خشک نقش حیاتی و اصلی را برای Navios طی  چند سال آینده ایفا خواهد کرد.
Frangou به عنوان یک رهبر برجسته در بخش مالکان کشتی و تجارت عملیاتی عملکرد خوب و بدون چالشی را از خود به نمایش می گذارد.

Kristin H. Holth ، رئیس بخش کشتیرانیDNB – بزرگترین بانک نروژو پیشگام جهانی در فایناس بخش کشتیرانی
 
 
 
 
H.Holth با پیش بینی تغییرات بزرگ قریب الوقوع در تامین مالی بانک، معتقد است: روزهایی که بانکها 70 درصد از سرمایه صنعتی را وام می دادند (همانطور که آنها طی ده سال گذشته انجام داده اند) به زودی به پایان خواهد رسید و از حالا تبدیل به 30 درصد خواهد شد.
در حال حاضر DNB همچنان جایگاه بزرگترین قرض دهنده در صنعت کشتیرانی را به خود اختصاص داده است، اما، انتشار خبری از سوی این بانک مبنی بر انتقال 10 میلیارد دلار یا 40 درصد از وام های کشتیرانی یا نفتی خود به بخش دیگری، می تواند سرآغازی برای پایان دادن به این نقش پیشگام و برجسته DNB در صنعت کشتیرانی باشد.
 
Tracey Gunnlaugsson رئیس شرکت دریاییSeaRiver آمریکا
علیرغم اینکه شرکت دریاییSeaRiver آمریکا که زیر مجموعه شرکت نفت و گاز چند ملیتی ExxonMobil قرار دارد، سال آرام و ساکتی را پشت سر می گذارند، اما از سوی
 دیگر، فعالیت گسترده تر آن به سوی تجارت بیشتر دریابرد در بلند مدت متمایل گشته است. 
 
 
 
Birgitte Vartdal مدیر اجرائی شرکت Golden Ocean- شرکت فله بین المللی فله خشک مستقر در برمودا
 
 
Birgitte Vartdal به تصمیم گیری و واکنش در زمان مقتضی زبانزد است. در سال جاری میلادی، وی قرارداد خریداری کل ناوگان شرکت کشتیرانی Quintana با 14 فروند شناور را در پرونده فعالیت خود ثبت کرد. به موجب این قرارداد سرمایه بازار Golden Ocean بهبود یافت و شناورهای جدید به ناوگان موجود ملحق شدند.
 
 Carol Howle مدیراجرائی شرکت کشتیرانی BP انگلستان
 
 
 
زمانی Carol Howle منصب مدیر اجرائی را بر عهده می گیرد که BP تلاش می کند قدرت خود در بازار چارتری را افزایش دهد. به گفته کلارکسونز، در ده ماه نخست سال جاری میلادی، شرکت مذکور 444 تانکر با ظرفیت حمل 20 میلیون و 200 هزار تن محصولات پتروشیمی را اجاره کرد و در مقایسه با اجاره 351 فروند شناور با ظرفیت حمل 15 میلیون و 400 هزار تن در مدت مشابه سال گذشته، روند افزایشی را نشان می دهد.
با بهره مندی از سابقه قوی در تجارت نفت و داشتن تجارب فراوان در زمینه عملیات و مالی، Howle منصب هایی چون مدیر تجاری برای بخش کشتی های حمل گاز مایع طبیعی LPG و رئیس عملیات برای تجارت نیمکره شرقی در سنگاپور را نیز برعهده داشته است.
با توجه به قوانین کنترل آب توازن و سولفور کمتر از نیم درصد، اولویت وی قطعا دغدغه کاهش تاثیرات زیست محیطی خواهد بود.

Helle Hammer مدیر عامل انجمن بیمه گران دریایی در کشورهای نوردیکCefor
 
 
 
Cefor علاوه بر شهرت در زمینه حسابداری آماری، توانایی و تخصص در زمینه مطالبات بیمه ای نیز دارد.
Hammer ریاست هم اندیشی سیاسی در اتحادیه تجاری بیمه دریایی را نیز بر عهده دارد. 
 
Sabrina Chao مدیر اجرائی هلدینگ حمل و نقل دریایی Wah Kwong
 
 
 
در سال 2016، Sabrina Chao مدیریت اجرائی این شرکت را برعهده گرفت، او به عنوان یک رهبر قوی فکر، مبتکر وخلاق در نظر گرفته می شود. نخستین اقدام وی تکمیل مدیریت ارشد با کارمند بیشتر چینی بود.
شرکت مذکور 17 فروند فله بر و پنج فروند تانکر را در اختیار دارد. 

Despina Theodosiou رئیس انجمن تجارت و کشتیرانی بین المللی زنان (WISTA)
 
 
 
Despina Theodosiou علاوه برارائه راه حل هایی مختلف برای حل مشکلات، از یک ذهن تیز و قوی نیز برخوردار است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار