۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
مدیر عامل شرکت خیبر در نمایشگاه صنایع دریایی مجلس:

به دنبال جلب یاری و حمایت مجلس هستیم

مدیر عامل شرکت خیبر گفت: نمایشگاه دستاوردهای صنایع دریایی در مجلس کمک می کند که نمایندگان مجلس با وضعیت تولید در صنایع دریایی کشور همچنین شرایط لجستیکی کشتی های ایرانی هر چه بیشتر آشنا شوند.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۷۸۵۶
به دنبال جلب یاری و حمایت مجلس هستیم
 قاسم نبی پور در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به برگزاری نمایشگاه چهار روزه دستاوردهای صنایع دریایی ایران در محل مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این نمایشگاه به کوشش انجمن سازندگان شناور، تجهیزات و سازه های دریایی ایران در مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است.
وی در این باره افزود: اعضای انجمن با برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنایع دریایی در همکاری با کمیسیون دریایی مجلس تلاش می کنند تا نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را با وضعیت تولید در صنایع دریایی کشور همچنین شرایط لجستیکی کشتی های ایرانی هر چه بیشتر آشنا کنند.
نبی پور با اشاره به حضور مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به همراه سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک در مجلس و ناظر پارلمانی در صنایع دریایی، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در دولت دوازدهم و دیگر نمایندگان در نمایشگاه دستاوردهای صنایع دریایی در مجلس خاطر نشان کرد: در این بازدید ها که بازدیدکنندگان در غرفه شرکت خیبر نیز حضور یافتند، تلاش شد، چالش های پیش روی ناوگان ملی کشتیرانی به اطلاع آنها برسد.
به گفته مدیر عامل شرکت خیبر از جمله مسائلی که نمایندگان مجلس می توانند در جهت تسهیل فعالیت کشتیرانی های داخلی و صنایع دریای کشور بدان ها توجه ویژه داشته باشند می توان به این موارد اشاره کرد: مالیات بر ارزش افزوده که هزینه های این شرکت ها را افزایش داده است، تسهیل قوانین و مسائل مربوط به بانکرینگ که طی آن قیمت سوخت کاهش یافته رقابتی خواهد شد، تسهیل و بازنگری در قوانین گمرکی و حوزه ترانزیت نیز کمک شایان توجهی به فعالیت حمل و نقل و صنایع دریای کشور خواهد کرد.
وی در پایان اظهاراتش تصریح کرد: امیدوار هستیم از طریق این نمایشگاه کمیسیون های مربوطه در مجلس با آگاهی بیشتر نسبت به مسائل بخش دریایی ضمن دعوت از فعالان این بخش نسبت به تسهیل فرآیند های قانونی در این زمینه اقدامات مثبتی را صورت دهند و این بخش را در رقابت بین المللی سنگینی که وجود دارد یاری و حمایت کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار