۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

ناکامی دوباره قاچاقچیان در اروندرود و بندرماهشهر

ماموران دریابانی دو فروند شناور حامل کالای قاچاق را در دو عملیات موفقیت آمیز درآبراه اروندرود و آبهای ساحلی بندر ماهشهر متوقف و کالاهای آنان را به نفع دولت مصادره کردند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۸۵۰
ناکامی دوباره قاچاقچیان در اروندرود و بندرماهشهر
سرهنگ محمدعلی موسیوند فرمانده پایگاه دریابانی آبادان در این ارتباط به خبرنگار مانا گفت: در راستای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به چرخه اقتصاد داخلی، دریابانان پایگاه دریابانی آبادان درعملیاتی مقتدرانه موفق شدند یک فروند شناور باری حامل محموله کنسروهای قاچاق را در آبهای اروندرود توقیف کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از شناورتوقیف شده 19 هزار و 400 قوطی کنسرو زیتون قاچاق که بدون مجوز قانونی در بندر دوبی امارات متحده عربی بارگیری شده بود کشف کردند.
سرهنگ موسیوند ارزش این محموله را پنج میلیارد و 820میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در این ارتباط 2 متهم به قاچاق کالا نیز بازداشت شدند.
سردارعبدالله نظرپور فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان نیز از توقیف یک فروند شناور حامل کالای قاچاق در آبهای بندر ماهشهر خبرداد.
وی گفت: در نتیجه تشدید اقدامات کنترلی در آب های ساحلی استان و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و مبارزه بی امان با قاچاقچیان، ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر مستقر در پاسگاه شناور "خور زهره" حین کنترل شناورهای عبوری به یک فروند شناور تجاری مظنون شده و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.
وی افزود: پس از بازرسی دقیق ماموران از این شناور، 20 دستگاه یخچال، 60 دستگاه ماشین لباسشویی، 20 دستگاه ماشین ظرفشویی، 70 دستگاه انواع کولر گازی، 60 دستگاه تلویزیون،30 دستگاه جاروبرقی، 80 دستگاه چرخ گوشت، 60 دستگاه قهوه ساز، 30 عدد کالسکه بچه و 30 عدد صندلی اداری که همگی قاچاق و بدون مجوز قانونی از کشورهای حوزه خلیج فارس تهیه و بارگیری شده بود کشف کردند.
وی گفت: در این ارتباط 6 متهم به قاچاق کالا بازداشت شدند سردار نظرپور ارزش این محموله مکشوفه را هفت میلیارد و 150میلیون ریال عنوان کرد. در سال جاری بیش از 110میلیارد تومان انواع کالای قاچاق را در آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان کشف و ضبط کردند.
در سال جاری با اقدامات تشدیدی در محدوده آبهای شمال غرب خلیج فارس ، ورود کالای قاچاق به کشور ناامن شده است.
مقام معظم رهبری بارها بر ریشه کنی و مبارزه جدی و قاطع با معضل قاچاق کالا با هدف حمایت از اقتصاد ملی تاکید کرده اند.
برچسب ها: توقیف
ارسال نظرات
آخرین اخبار