۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰

10 فروند شناور کره شمالی در لیست سیاه آمریکا

ایالات متحده آمریکا 10 فروند شناوره کره شمالی را که کالای ممنوعه حمل می کردند، در لیست سیاه قرار داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۸۴۴
10 فروند شناور کره شمالی در لیست سیاه آمریکا
به گزارش گروه بین الملل مانا، آمریکا پس از مطرح کردن درخواست خود از سازمان ملل مبنی بر اتخاذ تصمیم و اجرای اقداماتی برای مقابله با حمل کالاهای ممنوعه از سوی کره شمالی، 10 فروند شناور متعلق به این کشور را در لیست سیاه قرار داد.
بر اساس این گزارش، شناورها به جرم انتقال غیرقانونی محصولات نفتی به روش کشتی به کشتی و انتقال زغال سنگ کره شمالی به کشورهای دیگر با هدف صادرات تحریم شدند. 
بر همین اساس و در صورتی که درخواست آمریکا از سازمان ملل مبنی بر توقیف شناورهای غیرقانونی مورد موافقت قرار بگیرد، کشورها باید از ورود شناورهای کره شمالی به آبهای خود خودداری کنند.
رویترز در این باره نوشت: در حال حاضر کره شمالی در لیست کشورهای تحریم شده سازمان ملل قرار دارد و شورای امنیت این سازمان هر گونه تجارت در صادرات زغال سنگ، منسوجات، غذای دریایی، سنگ آهن و دیگر تولیدات معدنی را به منظور ایجاد مانع در برنامه موشکی و دیگر برنامه های هسته ای این کشور قدغن کرده است.
در اوایل سال جاری میلادی، شورای امنیت صادرات تنها دو میلیون بشکه از محصولات تصفیه شده پتروشیمی در سال را به کره شمالی مجاز خواند. 
کره شمالی مدعی است که توانمندی خود در حمل موشک و جنگ افزارهای بروز تقویت کرده و برخلاف محکومیت آمریکا و مصوبات سازمان ملل در این امر، به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار