۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷

محاصره شناور حامل کالای قاچاق در بندر سجافی هندیجان

ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر در یک عملیات موفق آمیز شناور حامل کالای قاچاق را که به سمت بندر سجافی هندیجان در حرکت بود، پس از محاصره دریایی توقیف کردند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۸۲۳
محاصره شناور حامل کالای قاچاق در بندر سجافی هندیجان
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به محاصره دریایی و توقیف شناور حامل کالای قاچاق که به سمت بندر سجافی هندیجان در حرکت بود به خبرنگار مانا گفت: در جریان بازرسی ازاین شناور، 30دستگاه یخچال  120دستگاه کولر گازی، 40دستگاه لباسشویی، 120دستگاه تلویزیون، 200دستگاه چرخ گوشت، 15دستگاه جاروبرقی و مقادیرزیادی لوازم آشپزخانه کشف و ضبط شد.
سردار عبدالله نظرپور ارزش این محموله قاچاق را 10میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: دراین ارتباط 6 متهم به قاچاق کالا نیز بازداشت شدند.
وی گفت: این محموله قاچاق در بندر دبی امارات متحده عربی و بدون مدارک گمرکی بارگیری شده و قرار بود در سواحل بندر هندیجان به صورت غیرقانونی ترخیص شود.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه با تداوم مبارزه با ورود کالای قاچاق، ریسک کالای قاچاق در بنادر خوزستان افزایش یافته است تصریح کرد: دریابانی خوزستان درعزم خود برای برخورد با پدیده قاچاق تردید نخواهد نکرد و اجازه نمی دهد کالای قاچاق از آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان وارد کشور شود.
شایان ذکر است درسال جاری دست کم 110میلیارد تومان کالای قاچاق در آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان کشف و ضبط  و بیش از 200شناور حامل کالای قاچاق از سوی ماموران دریابانی در آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان توقیف شده است. استان خوزستان با 500کیلومترساحل همواره در معرض پدیده مخرب قاچاق بوده است. مقام معظم رهبری بارها بر مبارزه قاطع و بدون ملاحظه با پدیده شوم قاچاق تاکید کرده اند. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار