۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰

تولد بزرگترین ناوگان مستقل VLCC در جهان

یوروناو با دراختیار گرفتن تمامی سهام شرکت Gener8 به غول جدید در بخش تانکر تبدیل می شود.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۸۱۹
تولد بزرگترین ناوگان مستقل VLCC در جهانبه گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت یوروناو با توافق خرید Gener8 به شکل سرمایه به سرمایه توانست سهم بسیار بالای بازار تانکر را از آن خود کند و درحال حاضر Gener8 به طور کامل بعنوان یکی از شرکت های تابعه به مالکیت یوروناو درآمد.
بر اساس این گزارش، سهامداران Gener8 به ازای هر سهم 0.7272 سهم از یوروناو دریافت خواهند کرد به گونه ای که یوروناو با صدور 60 میلیون و 900 هزار سهم جدید این قرارداد را تکمیل کرد. بدین ترتیب، سهامدارن یوروناو در حال حاضر به طور مشترک 72 درصد از مالکیت مشترک دو شرکت را در اختیار دارند.
این گزارش ضمن اشاره به نسبت مبادله ادامه داد: سهامداران Gener8 بر اساس قیمت های اعلام شده 35 درصد سود کردند. نام دو شرکت مذکور در لیست بورس Euronext و بازار بورس نیویورک باقی خواهند ماند.
شرکت ادغام شده جدید 75 تانکر غول پیکر شامل 44 فروند VLCC و 28 فروند سوئزماکس با تناژ مجموع 18 میلیون DWT را در اختیار دارد. شش فروند VLCC با قیمت 434 میلیون دلار به طرف سومی که مشخص نیست، فروخته شد.
یوروناو در این باره اظهار کرد: فروش شناورها نسبتِ پایدار مالی را تامین می کند و تعادل و نقدینگی را در سطوح لازم به همراه دارد.
در همین راستا، مدیرعامل یوروناو گفت: این معامله برای یوروناو گامی توسعه ای به حساب می آید. این ادغام موجب می شود تا شرکت بزرگ فعال در بخش تانکر بتواند جایگاه خود را تثبیت کند و نیاز مشتریان را با حمایت شرکا برآورده سازد.
رئیس شرکت Gener8 نیز گفت: ادغام دو شرکت موجب فراهم آمدن بزرگترین ناوگان مستقل VLCC در جهان می شود. دو شرکت ترکیبی آینده ای روشن دارند و به سهامداران هر دو شرکت سود کافی می رسانند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار