۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

ورود هزاران گردشگر خارجی بدون ویزا به منطقه آزاد اروند

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند از ورود هزاران گردشگر خارجی بدون ویزا به منطقه آزاد اروند در یک هفته اخیر خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۷۸۶
ورود هزاران گردشگر خارجی بدون ویزا به منطقه آزاد اروند
عبدالله کعبی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: در یک هفته ای که حذف ویزا برای ورود اتباع خارجی در منطقه آزاد اروند کلید خورد شاهد ورود هزاران گردشگر از نقاط مختلف جهان بخصوص عراق به منطقه بوده ایم.
وی با بیان اینکه ورود اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند از طریق زمینی، هوایی و دریایی صورت می گیرد خاطر نشان کرد: گردشگران خارجی از شهرهای بندری خرمشهر، آبادان و جزیره مینو وجاذبه های طبیعی و سواحل دریایی این مناطق بازدید می کنند.
قائم مقام سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند استقبال گردشگران خارجی بدون ویزا از مناطق ساحلی جنوب خوزستان را بسیار مطلوب توصیف کرد و افزود: بهترین پیامد ورود آزادانه اتباع خارجی بدون ویزا به منطقه آزاد اروند، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در محدوده منطقه آزاد اروند بوده است.
کعبی با اشاره به اینکه ورود اتباع خارجی بدون ویزا به صورت روان در جریان است، تصریح کرد: پیش بینی می شود ماهانه حدود 300هزار گردشگر خارجی از این منطقه بازدید کنند.
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: کل محدوده منطقه آزاد اروند فنس کشی شده و گردشگران خارجی تنها می توانند در محدوده منطقه اروند تردد آزادانه داشته باشند. وی رونق و احیاء صنعت گردشگری را یکی از اهداف شکل گیری منطقه آزاد اروند عنوان کرد و افزود: ورود اتباع خارجی بدون ویزا به منطقه آزاد اروند برای نخستین بار در سطح مناطق آزاد کشور صورت می گیرد.
منطقه آزاد اروند در بهمن ماه 1384 در محدوده ای به مساحت 17هزار هکتار فعالیت اقتصادی خود را شروع کرد اما در دی ماه 1392همزمان با سفر ریئس جمهوری به خوزستان ، محدوده منطقه آزاد اروند به دو برابر افزایش یافت. منطقه آزاد اروند تنها منطقه آزاد کشور است که از طریق زمینی و دریایی به عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس ارتباط دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار