۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
راستاد در روز ملی حمل و نقل:

اپراتور بندر شهید رجایی تعیین شد/ امضای ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تفاهم نامه در بخش دریایی و بندری

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل گفت: ۱۳ تفاهم نامه همکاری در روز حمل و نقل به ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بین سازمان بنادر و دریانوردی و ذی نفعان به امضا می رسد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۷۷۷۶۶
اپراتور بندر شهید رجایی تعیین شد/ امضای ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تفاهم نامه در بخش دریایی و بندری به گزارش خبرنگار مانا، محمد راستاد با اعلام این خبر یکی از مهم ترین تفاهم نامه ها را تعیین اپراتور بندر شهید رجایی دانست و اظهار داشت: با دو اپراتور داخلی ( سینا و بتاء) که قرارداد همکاری با شرکت های خارجی خواهند داشت برای اپراتوری بندر شهید رجایی به مدت پنج سال به توافق رسیدیم.
وی ضمن تأکید بر لزوم افزایش ظرفیت کانتینری بنادر کشور خاطر نشان کرد: کمیسیون مناقصه فاز ۳ بندر شهید رجایی در چهارم بهمن ماه سال جاری تشکیل خواهد شد تا پس از آن طی ۳ سال با تعیین تکلیف پیمانکار، ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی با سرمایه گذاری ۸۶۰۰ میلیارد ریالی به هشت میلیون تن ارتقا یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اسناد مزایده فاز ۳ بندر شهید رجایی برای جذب توأمان سرمایه گذار داخلی و خارجی تنظیم خواهد شد، افزود: برای اولین بار در پایانه های کانتینری بنادر کشور، از ساخت تجهیزات زیربنایی تا اپراتوری بندری فاز ۳ بندر شهید رجایی در اختیار بخش خصوصی خواهد بود.
راستاد بهره برداری از ظرفیت های بندر امام خمینی(ره)را مطلوب ندانست و خاطر نشان کرد: برای ارتقاء بندر امام خمینی اسناد مزایده ترمینال کانتینری این بندر را در دست تهیه داریم که با نهایی شدن آن تحول بزرگی در فعالیت بندر امام اتفاق خواهد افتاد.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه اظهاراتش به افزایش سهم ریل در بنادر کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به تأکید مقام عالی وزیر راه و شهرسازی نسبت به توسعه ریلی بنادر اقدامات کوتاه مدت خود را آغار کرده ایم.
وی با بیان اینکه اصلاح ساختار سازمانی را برای توسعه ریلی در دستور کار داریم، افزود: اداره کل حمل و نقل چند وجهی ذیل معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی به زودی در این سازمان دائر خواهد شد.
راستاد ایجاد پست سازمانی قائم مقام مدیر عامل سازمان بنادر در حوزه ریلی را از دیگر اقدامات مدیریتی و سازمانی دانست و گفت: این اقدامات در این جهت است که بخش ریلی در بنادر کشور بدون متولی نماند.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی دیگر پروژه مهم در دست اقدام سازمان متبوعش را ساخت و توسعه پایانه حمل و نقل مواد معدنی بندر شهید رجایی اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه طی سند چشم انداز تا سال ۱۴۰۴ می باید سالانه ۵۵ میلیون تن صادرات و واردات فولاد صورت بگیرد، تفاهم نامه ای را برای ایجاد یک پایانه مدرن مواد معدنی در بندر شهید رجایی به امضا خواهیم رساند.
راستاد طی مراسم روز ملی حمل و نقل، دیگر تفاهم نامه سازمان بنادر و دریانوردی را  پیرامون گردشگری دریایی اعلام کرد و افزود: با هلدینگ گردشگری، حمل و نقل و هتلداری بنیاد مستضعفان در زمینه توسعه گردشگری دریایی تفاهم نامه ای را به امضا خواهیم رساند.
وی اضافه کرد: در زمینه گردشگری دریایی تفاهم نامه ای را با یک شرکت بخش خصوصی در جهت امکان سنجی توسعه این گردشگری در شمال و جنوب کشور امضا خواهیم کرد.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی دیگر تفاهم نامه امضا شده در روز ملی حمل و نقل از سوی سازمان بنادر و دریانوردی را با معاونت عمران و بهسازی شهرهای جدید وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد و گفت: در جهت انجام مسئولیت های اجتماعی در قالب تفاهم نامه ای روند تعریف شده و منسجمی را برای ارتقاء شهرهای بندری تعریف می کنیم.
راستاد امضای تفاهم نامه همکاری با شورای عالی مناطق آزاد را یکی از مهم ترین تفاهم نامه های همکاری بین سازمان بنادر و دیگر‌نهادهای ذی ربط و ذی نفع دانست و تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی و شورای عالی مناطق آزاد طی این تفاهم نامه همکاری های تازه ای را آغاز خواهند کرد که پس از این در بخش های دیگر حمل و نقلی ریلی، جاده ای و هوایی تسری خواهد یافت.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در پایان اظهاراتش اشاره ای نیز به بهره برداری از فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار داشت و در این باره اظهار کرد: برای تعیین تکلیف اپراتوری این بندر مذاکرات و توافقات خوبی را با شرکت IPGL هند داشتیم که انتظار داریم پس از آن به زودی قرارداد اپراتوری این بندر با این شرکت به امضا برسد.
لازم به توضیح است که مراسم روز ملی حمل و نقل هم اکنون در محل هتل همای تهران در حال برگزاری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار