۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

رشد تقاضای ذغال سنگ در هند، فرصتی برای بازار فله خشک

کارشناسان پیش بینی کردند، مصرف ذغال سنگ در هند شاهد رشد سالانه 3.3 درصد تا سال 2022 باشد، روندی که می تواند فرصت هایی را برای کشتیرانی کارگوی خشک فراهم کند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۷۷۶۰
رشد تقاضای ذغال سنگ در هند، فرصتی برای بازار فله خشک
به گزارش گروه بین المل مانا، تحول عمده و مهمی در صنعت ذغال سنگ هند در حال وقوع است که می تواند فرصت هایی را برای کشتیرانی کارگو خشک خلق کند،برهمین اساس پیش بینی می شود، مصرف ذغال سنگ در این کشور شاهد رشد سالانه 3.3 درصدی تا سال 2022 باشد، به عبارت دیگر می توان انتظار یک تغییر الگو در تجارت دریابرد را داشت.
بر اساس پیش بینی کارشناسان، مصرف ذغال سنگ هند از 497 میلیون تن معادل کربن در سال 2016 به 605 میلیون تن معادل کربن در سال 2020 خواهد رسید، روندی که حکایت از رشد 3.3 درصدی سالانه دارد.
بر طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی IEA و بر اساس چشم انداز 2016 الی 2022، انتظار می رود مصرف جهانی ذغال سنگ افزایش اندکی را تجربه کند. 
لازم به ذکر است بخش خصوصی در هند مصرف کننده اصلی ذغال سنگ حرارتی و ذغال سنگ قهوه ای(lignite) است زیرا نیازهای انرژی در هند اساسی و ضروری محسوب می شوند، چرا که تقریبا یک پنجم از جمعیت این کشور از نعمت برق محرومند و بسیاری دیگر نیز به شکل نوبتی برق دریافت می کنند. 
با توجه به اینکه جمعیت هند با سرعت در حال افزایش است، انتظار می رود  مصرف برق این کشور با رشد بیش از پنج درصدی در سال، از دو هزار تراوات تا سال 2020 عبور کند.
به گفته IEA، ذغال سنگ منبع مورد علاقه کشور هند برای تولید برق به شمار می آید، به طوری که 60 درصد از تقاضا را تامین می کند، اگرچه در راستای حمایت سیاسی و تعرفه های رقابتی، نقش انرژی های تجدید پذیر نیز پررنگ تر می شود.
در ادامه این گزارش آمده است صنعت سیمان و بخش های دیگر مانند تجارت های کوچکتر نیز سبب افزایش تقاضا برای ذغال سنگ حرارتی و ذغال سنگ قهوه ای(lignite)در هند خواهند شد. 
شایان ذکر است سیاست هایی برای کاهش واردات ذغال سنگ به هند به کار گرفته شده اند که IEA انتظار دارد موثر واقع شوند، اگر چه ذغال سنگ داخلی هند از کیفیت پایینی برخوردار است.
در بخش ذغال کُک که نگرانی نسبت به مباحث کیفیتی قابل رفع نیست، IEA پیش بینی افزایش سالانه بیش از پنج درصدی را تا سال 2022 می کند. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار