۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶

تلاش سوئیس و فرانسه برای افزایش طول کشتی ها

به منظور افزایش ظرفیت کشتی، کشتیرانی MSC سوئیس و CMA CGM فرانسه قرارداد گسترش طول کشتی در کشتی سازی چین را امضا کردند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۷۷۵۸
تلاش سوئیس و فرانسه برای افزایش طول کشتی ها
به گزارش گروه بین الملل مانا لویدزلیست با اشاره به اقدام کشتیرانی برتر جهان- MSC سوئیس و CMA CGM فرانسه – برای سفارش ساخت کانتینربر با ظرفیت 22 هزار TEU درابتدای سال جاری میلادی با هدف افزایش سهم بازار و پایین آوردن هزینه شناور، افزود: کشتیرانی MSC برای افزایش طول بیش از 11 فروند کشتی کانتینری با ظرفیت 14 هزار TEU در یارد زیرمجموعه گروه صنایع کشتی سازی چین به موافقت رسیده است.
بر اساس این گزارش، به منظور ارتقاء ظرفیت این شناورها به 17 هزار TEU، کشتیرانی سوئیس با کشتی سازی Qingdao Beihai همکاری خواهد کرد.
این گزارش ادامه داد: کشتی سازی چین، طول کشتی ها را از 365 متر به 394 متر افزایش خواهد داد، افزون بر این، به عنوان بخشی از پروژه بازسازی و مقاوم سازی، ارتفاع کشتی نیز افزایش داده خواهد شد.
ناگفته نماند، لویدزلیست در ماه آگوست سال جاری میلادی نیز از تصمیم کشتیرانی سوئیس برای بازسازی شناورها به منظور افزایش جذب کارگو خبر داده بود.
علاوه بر این، کشتیرانی CMA CGM فرانسه نیز قرارداد افزایش ظرفیت ده فروند کشتی 13 هزار و 800 TEU را در کشتی سازی مذکور منعقد کرده است، جزئیات بیشتری از این معامله در دسترس نیست.
در ادامه این گزارش آمده است: با هدف رقابت برای کسب سهم بیشتر بازار و پایین آوردن هزینه شناور، دو کشتیرانی MSC سوئیس و CMA CGM فرانسه در ابتدای سال جاری میلادی مجموعه ای از کشتی های کانتینری با ظرفیت 22 هزار TEU را سفارش دادند.
کشتیرانی سوئیس ساخت 11 فروند کشتی کانتینری را به کشتی سازی های دوو و صنایع سنگین سامسونگ کره جنوبی سفارش داد، در حالی که سفارش ساخت نه فروند کشتی کانتینری به کشتی سازی های Shanghai Waigaoqiao و Hudong-Zhonghua چین از سوی کشتیرانی فرانسه به ثبت رسیده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار