۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

چشم انداز و خطرات دیجیتالی شدن در کشتیرانی

مدیر شرکت VDE درباره جرایم سایبری و تهدیدات در صنعت کشتیبرانی هشدار داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۷۵۷
چشم انداز و خطرات دیجیتالی شدن در کشتیرانی
به گزارش گروه بین الملل مانا مدیر یکی از بزرگترین شرکت های فناوری و علمی اروپا موسوم به VDE، در آخرین سری از پادکست های شرکت DNV GL نروژ،  درباره دیجیتالی شدن، چشم انداز و خطرات آن به سخن نشست و درباره جرایم سایبری و تهدیدات هشدار داد و به راهکارهای مقابله با آنها پرداخت. 
وی افزود: هیجان بهره مندی از دستاوردهای تکنولوژی اخیر امنیت سایبری را به شدت تحت تاثیر قرار داده به گونه ای که هکرها با استفاده از ابعاد پنهان می توانند به سیستم های قدرتمند نفوذ و به داده های محرمانه به راحتی دست یابند.
بر اساس این گزارش، بسیاری از خطرات سایبری از کنترل ما خارج هستند و بنابراین نیاز به اجرا، جمع آوری داده و کنترل سطح شبکه الزامی است. افزون برآن، به دلیل اشتراک حجم بسیاری از داده ها امروزه مسئله امنیت سایبری حائز اهمیت شده است. بدین منظور برای ایمن سازی بیشتر دیجیتال در صنعت کشتیرانی سه عامل کلیدی از جمله  تکنولوژی مورد استفاده برای جمع آوری داده ها؛ توسعه زبان مشترک ماشین آلات که سنسورها و سیستمها و عناصر مربوطه را به زبانی ساده توضیح می دهد و ارتباطات که امکان تعریف خطرات امنیت سایبری و رویدادهای فوریتی را فراهم آورد،.باید مدنظر قرار گرفته شوند.
در همین راستا، تهدید سایبری یک مشکل موقتی نیست و 10 سال زمان می خواهد تا یک راه حل دائمی پیدا و قابل اجرا شود. یکی از راه حل ها تکنولوژی بلاک ـ چین است.
مدیر شرکت VDE در پایان گفت: طی 10 تا 12 سال آینده شاهد هجمه ای از کامپیوترهای کوانتوم یا سیستم های ارتباطی وابسته به تکنولوژی کوانتوم نخواهیم بود اما زمانی که دربارۀ چشم انداز هشت تا 10 ساله صحبت می شود باید خطرات امنیت سایبری را درنظرگرفت و راه حلی جدی برای مقابله با آنها یافت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار