۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی:

جاده‌ ترانزیتی چابهار-میلک انتقال گندم به افغانستان زمان‌برکرده است

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده‌های ترانزیتی کم عرض،فاقد شانه و قدیمی چابهار ـ میلک انتقال محموله گندم اهدایی افغانستان را زمان‌بر کرده است.
نویسنده: سید امیر حسین عظیمی
کد خبر: ۷۷۷۰۲
جاده‌ ترانزیتی چابهار-میلک انتقال گندم به افغانستان زمان‌برکرده استعبدالفغور ایران نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در چابهار با اشاره به نامناسب بودن راه‌های ترانزیتی چابهار اظهار داشت: درحال حاظر بخش اول محموله یک میلیون تنی گندم اهدایی هند به افغانستان به میزان 110 هزار تن گندم درقالب حدود چهار هزار و 700 دستگاه کامیون کانتینر دار از مسیر چابهار- میلک درحال انتقال به افغانستان است.
وی افزود:هرچند پیش‌بینی می‌شود که این محموله 110 هزارتنی در مدت سه ماه به افغانستان منتقل شود اما باتوجه به شرایط نامناسب و تک بانده بودن جاده‌های ترانزینی چابهارـ میلک مدت زمان بیشتری برای انتقال این محموله لازم است.
به گفته نماینده مردم چابهار در مجلس شواری اسلامی درخور چابهاری با این میزان از اهمیت ملی و فراملی نیست که دارای جاده‌هایی کم عرض،فاقد شانه و قدیمی با عمر بیش از 40 سال باشد درصورتی محورهای مواصلاتی و ترانزینی چابهار به دلیل وجود بندری با هشت میلیون تن ظرفیت دارای پرترافیک ترین راههای سیستان وبلوچستان هستند.
ایران نژاد تصریح کرد:در جاده‌های نامناسب ترانزیتی چابهار به دلیل کم عرض بودن هر روز شاهد حوادث ناگوار رانندگی و کشته و زخمی شدن هم وطنان هستیم واین درحالی است که به علت کمبود اعتبارات،احداث بزرگراه چابهارـ میلک ھنوز به مناقصه گذاشته نشده است؛ درصورتی که بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد:هرچند در مرحله اول بهسازی 40 کیلومتر از چابهارـ ملیک در دستور کار شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور است اماباتوجه به حجم ترافیکی که قرار است با جذب بار و ترانزیت در بندر چابهار شاهد باشیم باید هرچه سریعترعملیات بهسازی و دوباند شدن جاده ترانزیتی چابهارـ زاهدان به طول 700 کیلومتر آغاز شود تا به مراتب با تخصیص اعتبار کامل شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار