۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
دی ماه سال جاری؛

خط کشتیرانی خرمشهر-بندر صحار عمان فعال می شود

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان از موافقت خط کشتیرانی خرمشهر - بندر صحار عمان خبر داد و گفت: این خط کشتیرانی نهم دی‌ ماه به طوررسمی در بندرگاه خرمشهر فعال خواهد شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۶۹۰
خط کشتیرانی خرمشهر-بندر صحار عمان فعال می شود به گزارش مانا، محسن ضرابی گفت: پس از راه‌اندازی خط کشتیرانی بندرعباس ـ صحار، با پیگیری‌ به عمل آمده از سوی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان راه اندازی خط کشتیرانی بندرخرمشهر به بندر صحار عمان رقم خواهد خورد.
وی با بیان اینکه افزایش صادرات از بندر خرمشهر در تراز تجاری استان خوزستان تأثیر چشمگیری خواهد داشت، افزود: با راه‌اندازی این خط کشتیرانی، تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان محصولات صادراتی می‌توانند محموله‌های تجاری را از طریق بندر خرمشهر برای ارسال به مقاصد خود به بندر صحار ارسال کنند و بالعکس کالاهای سفارشی را به خرمشهر تخلیه کنند.
ضرابی خاطر نشان کرد: پس از تأسیس اتاق مشترک ایران و عمان در سال 1392، تقویت زیرساخت‌های توسعه تجارت با عمان، ایجاد روابط بانکی، تسهیل در ثبت شرکت و اخذ ویزا و همچنین راه اندازی خطوط کشتیرانی بین دو طرف در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: راه اندازی خط کشتیرانی بندر خرمشهر به صحار با مساعدت و همکاری سازمان بنادر و دریانوردی وهمکاری اتاق بازرگانی اهواز، بندرخرمشهر و منطقه آزاد صحار و نیز یکی از شرکت‌های بخش خصوصی عضو اتاق مشترک و اتاق بازرگانی اهواز میسر شده است.
رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان همچنین از راه‌اندازی خط کشتیرانی بندر چابهار به صحار در آینده نزدیک خبر داد.
بندر تجاری صحار به عنوان یکی از مهمترین بنادر عمان در شمال این کشور، راه ترانزیتی مهمی برای هند، پاکستان، آفریقا و اقیانوسیه به شمار می‌رود.
جمهوری اسلامی ایران دارای روابط نزدیک سیاسی و اقتصادی با کشور عمان است. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار