۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

افزایش صادرات نفت خام آمریکا به نفع حمل و نقل تانکر

افزایش تقاضا از آسیا و اروپا تجارت دریابرد آمریکا در زمینه صادرات نفت خام را افزایش داد و به نفع حل و نقل تانکر در صنعت کشتیرانی عمل کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۶۷۲
افزایش صادرات نفت خام آمریکا به نفع حمل و نقل تانکربه گزارش گروه بین الملل مانا، صادرات نفت خام آمریکا در ماه های سپتامبر و اکتبر سال جاری میلادی در مقایسه با دیگر محصولات نفتی چنان افزایش یافت که بازار تانکر شاهد رونق قابل توجهی در جابه جایی این محصول نفتی بر حسب تن مایل بود.
بر اساس این گزارش، این پیشرفت پس از لغو ممنوعیت صادرات نفت آمریکا در دسامبر 2015 به موجب آنکه صادرات نفت خام آمریکا به مسافتی تقریبا دو برابر مسافتی که محصولات نفتی ارسال می‌گردد رخ داد.
بر همین اساس، بیمکو اعلام کرد: صادرات دریایی نفت خام آمریکا در ماه اکتبر سال جاری میلادی درحالی به 46 میلیارد تن مایل رسید که در مدت مشابه سال گذشته 43 میلیارد تن مایل برآورد شده بود.
علیرغم اینکه صادرات دریایی نفت خام آمریکا در ماه اکتبر سال جاری از نظر حجم نصف حجم فرآورده‌های نفتی صادراتی این کشور بود، صادرات نفت خام آمریکا درحال حاضر به موجب افزایش مسافت سفر برای شناورهای نفتکش از اهمیت بسیاری برخوردار است.
در همین راستا تحلیلگر ارشد بیمکو گفت: افزایش صادرات نفت خام آمریکا طی سال 2017 به نفع شناورهای نفتکش است و تقاضا برای حمل محموله‌های نفتی آمریکا امسال 151 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. افزون بر آن، نه تنها حجم بار دو برابر شده بلکه مسافت سفرها نیز با افزایش همراه است.
وی ادامه داد: نفت خام آمریکا در مقایسه با فرآورده های نفتی دیگر این کشور برای کشتیرانی ها بسیار مهم شده است به گونه ای که آسیا و اروپا بیشترین تقاضا از نفت آمریکا را در سال جاری میلادی داشتند. داشته‌اند.
این گزارش ضمن اشاره به افزایش 151 درصدی صادرات نفت خام از طریق دریا و در 10 ماه نخست سال جاری میلادی ادامه داد: این مقدار برابر با 20 میلیون تن نفت بیشتر برای شناورهای نفتکش است که معادل با 7.5 فروند شناور VLCC بیشتر در هر ماه نسبت به سال گذشته است. در حالیکه میانگین مسافت سفر برای هر تن نفت خام صادراتی آمریکا در سال 2016 میلادی 4 هزار و 277 مایل دریایی بود، این مقدار امسال به 7 هزار و 90 مایل رسیده است.
چین تنها به موجب افزایش تقاضا در این کشور اصلی ترین واردکننده نفت خام آمریکا نیست. این کشور سال 2015 میلادی توانست 55 درصد از نفت خام خاورمیانه را وارد کند. این میزان طی 10 ماه نخست سال جاری میلادی 45 درصد اعلام شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار