۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

همکاری چین و یونان در توسعه OBOR

چین و یونان به دنبال سفر معاون نخست وزیر این کشور به یونان متعهد شدند همکاری های خود را در زمینۀ طرح «یک کمربند- یک جاده» ارتقا دهند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۶۳۱
همکاری چین و یونان در توسعه OBORبه گزارش گروه بین الملل مانا و در پی دیدار معاونین نخست وزیران چین و یونان روابط محکم و پایدار بین دو کشور به ویژه در زمینه های اقتصادی و سرمایه گذاری در طرح «یک کمربند- یک جاده» بیش از پیش تقویت می شود.
بر اساس این گزارش، معاون نخست وزیر چین گفت: روابط پایدار و همکاری های سودآور دو کشور را می توان در خرید انحصاری بندر پیرائوس یونان از سوی شرکت کشتیرانی کاسکو که یک همکاری برد-برد بود، ملاحظه کرد.
وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه هر دو کشور در مرحله توسعه و اصلاحات هستند، گفت: چین و یونان باید دست در دست یکدیگر دهند تا زمینۀ توسعه و تحول را در تمامی زمینه ها فراهم کنند. در همین راستا، دو کشور باید از تمامی فرصت های تاریخی طرح «یک کمربند- یک جاده» بهره مند شوند تا گام های همکاری همه جانبه برداشته شود، همکاری عملی با پیاده سازی پروژه های اصلی و بزرگ ارتقا داده شود، از همکاری موسسات مالی در مسیرهای مختلف حمایت شود، توسعه متعادل با گسترش همکاری اقتصادی و تجاری افزایش داده شود و در نهایت مبادلات فرهنگی بین کشورها پررنگ تر شود.
بر همین اساس، معاون نخست وزیر یونان گفت: آتن همکاری بین دو کشور را اهم سیاست های خود قرار داده و تمام همکاری های لازم را در زمینۀ طرح «یک کمربند- یک جاده» با چین خواهد داشت. یونان می خواهد از طریق این همکاری جایگاه منطقه ای خود را به عنوان هاب فعال تقویت کند.
شایان ذکر است، طرح «یک کمربند- یک جاده» به رهبری چین بر توسعه راه های جدید و مسیرهای تجاری دریایی متمرکز است تا ارتباط بین آسیا، خاورمیانه، اروپا و آفریقا را برقرار سازد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار