۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

توسعه سرمایه گذاری خارجی در صنعت شیلات

مدیرکل شیلات استان مازندران، گردش اقتصادی شیلاتی استان در بخش آبزیان دریا را حدود 800 میلیارد تومان در سال اعلام کرد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۷۶۰۵
توسعه سرمایه گذاری خارجی در صنعت شیلاتحسینعلی رستمی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به نقش مهم شیلات ازلحاظ تامین پروتئین، ایجاد شغل و درآمد از محل فعالیت های صید وبهره برداری آبزیان، اظهار داشت: علاوه برماهیان استخوانی، پنج گونه ماهیان خاویاری به عنوان ذخایر ژنتیکی دریای خزر، یکی از مهمترین منابع درآمدی ایران در بازارهای جهانی بود که متاسفانه درسال های اخیر روند صید این گونه و سایر آبزیان با کاهش همراه بوده است.
مدیرکل شیلات استان مازندران افزود: یکی ازدلایل مهم کاهش منابع و ذخایرآبزیان دریا وجود صیادان و قاچاقچیان محصولات شیلاتی است که مبارزه باصیادان غیرقانونی عزم همگانی نیروهای امنیتی،انتظامی ویگان های حفاظت منابع آبزیان سه استان ساحلی را می طلبد.
مدیرکل شیلات مازندران گردش اقتصادی شیلاتی استان در بخش آبزیان دریا را حدود 800 میلیارد تومان در سال اعلام کرد و گفت: درحال حاضر استقبال خوبی برای سرمایه گذاری دربخش شیلاتی به ویژه پرورش ماهی درقفس در استان وجود دارد.
این مقام مسئول در استان مازندران خاطرنشان ساخت: امنیت این فعالیت های شیلاتی مستلزم ایجاد محیطی امن برای سرمایه گذاران است.
رستمی، پرورش ماهی درقفس های دریایی، پرورش ماهیان خاویاری در اراضی ساحلی، مجتمع های عمل آوری و فرآوری محصولات شیلاتی و ایجاد اسکله های پشتیبانی پرورش ماهی د رقفس را ازمهمترین فرصت های شیلاتی برای سرمایه گذاری خارجی دانست.
وی در ادامه از آمادگی شیلات مازندران برای اجرای طرح های مشترک با سرمایه گذاران خارجی خبرداد و ازفعالین و متقاضیان طرح های شیلاتی تقاضا کرد درخواست ها و طرح های توجیهی دارای قابلیت جذب سرمایه گذاری خارجی را به این اداره کل ارائه کنند.
مدیر کل اداره شیلات استان مازندران در ادامه به صید ماهیان استخوانی دریای خزر در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال شاهد کاهش چشمگیر ذخایر ماهی سفید و کپور دریای مازندران بوده ایم که این امر نگرانی های زیادی را برای صیادان به همراه داشته است.
وی با اشاره به رشد صید ماهیان استخوانی استان مازندران در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد: بیشترین میزان ماهی استخوانی صید شده که در مجموع رشد صید را به همراه داشته است به صید ماهی کفال مربوط می شود.
رستمی اظهار امیدواری کرد: با کنترل صید غیرمجاز و کاهش آلودگی های دریای خزر شاهد بازسازی ذخایربا ارزشی همچون ماهی سفید در آبهای مازندران طی سالهای آینده باشیم.
این مقام مسئول در استان مازندران عنوان کرد: امسال چهار هزار و 200 نفر صیاد در قالب 53شرکت تعاونی صیادی پره از بیستم مهره ماه به صید ماهیان استخوانی دریای خزر اشتغال دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار