۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲

مغروقه خانیان خارج سازی می شود

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: اداره کل این بندر برای ارتقاء ایمنی آبراه بین المللی اروند، کاهش سوانح دریایی به دنبال خارج سازی بزرگ ترین مغروقه اروندرود است.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۷۵۶۰
مغروقه خانیان خارج سازی می شود
به گزارش مانا محمد محسنی با اشاره به پیگیری برای خارج سازی بزرگ ترین مغروقه اروند رود اظهار کرد: بندرخرمشهر در بخش ارتقاء ایمنی آبراه بین المللی اروند، کاهش مخاطرات و سوانح دریایی به عنوان رسالت سازمانی خود، مجدانه پیگیر خارج سازی یکی از مهم ترین مغروقه های اروند رود است.
وی با اشاره به اینکه مغروقه خانیان در یکی از حساس ترین محدوده اروند رود و در وسط کانال دریانوردی این آبراه بین المللی قرار دارد اضافه کرد: این مغروقه با توجه به وضعیت غرق شدگی در رودخانه اروند، علاوه بر قرار گرفتن در وسط کانال دریانوردی و کاهش عرض کانال در محل غرق، باعث از دست رفتن دو پست اسکله مهم عملیاتی بندر خرمشهر شده است.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر یادآور شد: در سال گذشته سازمان بنادر و دریانوردی پروژه خارج سازی ۳۹ فروند مغروقه رودخانه اروند (سمت ساحل ایران) به عنوان یکی از مهم ترین قراردادهای خارج سازی مغروقه ها با اعتباری معادل ۶۲۵ میلیارد ریال را با بخش خصوصی منعقد کرد که در مدت تقریبی از زمان آغازعملیات اجرایی این پروژه تاکنون تعداد ۲۱ فروند مغروقه خارج سازی شده است و عملیات خارج سازی سایر مغروقه ها همچنان ادامه دارد.
محسنی همچنین به برگزاری جلسه هم اندیشی و بازدید میدانی که با حضور مدیر کل تأمین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی، نمایندگان پیمانکار و مشاور مربوطه از محل مغروقه انجام شد اشاره کرد.
وی ادامه داد: در جریان این بازدید بر تسریع روند خارج سازی مغروقه ها طبق برنامه تعیین شده و پیگیری جدی خارج سازی مغروقه W۲ موسوم به خانیان تأکید شد.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: همچنین در ابتدای شروع عملیات خارج سازی ۳۹ فروند مغروقه، بندرخرمشهر در اولویت های اعلامی به پیمانکار مربوطه، مهمترین اولویت خود را مغروقه W۲ موسوم به خانیان عنوان کرده است که امید است با جدیت از سوی بخش خصوصی دنبال شود تا پس از سال ها شاهد خارج سازی این مغروقه مهم در اروند رود باشیم.
محسنی بندرخرمشهر را یکی از بنادر پایلوت در کشور در امر خارج سازی مغروقه ها دانست و افزود: بهترین گواه این موضوع خارج سازی بیش از ۱۲۵ فروند مغروقه از رودخانه کارون و ۵۷ فروند مغروقه از رودخانه بین المللی اروند طی سالهای پس از جنگ تحمیلی و در دوران بازسازی است.
وی در پایان یادآور شد: عملیات خارج سازی مغروقه ها در سال های گذشته کاملا بدست متخصصان و کارشناسان بومی منطقه انجام شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار