۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
وزیر راه وشهرسازی:

چابهار دروازه ملل بسیاری از کشورهاست

وزیر راه و شهرسازی گفت: بندر چابهار کانون توسعه روابط اقتصادی ایران با بسیاری از کشورها است.
نویسنده: سید امیر حسین عظیمی
کد خبر: ۷۷۵۲۷
چابهار دروازه ملل بسیاری از کشورهاستبه گزارش خبرنگار مانا در چابهار عباس آخوندی در مراسم افتتاحیه فاز اول بندر شهید بهشتی اظهار داشت: پروژه چابهار پروژه بسیار بزرگی است و نام این بندر را دروازه ملل گذاشتیم چراکه این بندر ارتباط کشورهای محصور در خشکی با کشورهای آیورا را برقرار می‌کند.
وی افزود: به هیچ وجه به دنبال آن نیستیم که موقعیت ژئوپولتیک ایران به صورت انحصاری در اختیار ایران باشد بلکه بسیاری از کشورها می‌توانند از آن استفاده کنند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه چابهار بندری است که از همان آغاز با همکاری یک کشور همسایه و دوست یعنی هند آغاز به کار کرد، گفت: هند در فازاول 85 میلیون دلار و در فاز دوم 150میلیون دلار در این بندر سرمایه گذاری می‌کند.
به گفته وی خوشبختانه موافقت نامه ایران، افغانستان و هند در مجلس تصویب شده است.
آخوندی با اشاره به تصویب موافقت نامه ایران، اقغانستان و هند در مجلس تاکید کرد: ارتباط بندر چابهار به شبکه ریلی گام بعدی ما پس از افتتاح فاز اول بندر شهید بهشتی برای توسعه چابهار است.
وزیر راه وشهرسازی به درخواست وزیر تجارت پاکستان اشاره کرد و گفت: وزیر تجارت پاکستان درخواست اتصال بندر چابهار به گوادر را دارد که این را هم در دستور کار قرار داده ایم.
برچسب ها: بندر چابهار
ارسال نظرات
آخرین اخبار