۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
دقایقی پیش:

فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار لحظاتی پیش با حضور رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح رسمی شد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۷۵۲۴
فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار با حضور رئیس جمهور افتتاح شد به گزارش خبرنگار مانا، لحظاتی پیش با حضور رئیس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و جمعی از مقام‌های مسئول کشورهای خارجی با اجرای عملیات تخلیه کانتینر از یک فروند کشتی کانتینری در اسکله کانتینری بندر شهید بهشتی چابهار، فاز اول توسعه بندر شهید بهشتی چابهار افتتاح رسمی شد.
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان دقایقی پیش در اسکله بندر شهید بهشتی چابهار گفت: امروز بسیار خوشحالیم که اولین فاز طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار را به عنوان بندر تجاری بین المللی با توسل به روح بلند پیامبر اعظم و با حضور نمایندگان 17 کشور دوست افتتاح می کنیم.
لازم به ذکر است پیش از این سه فروند کشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفته و تخلیه شده بودند.
قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء پیمانکاری اجرای فاز یک توسعه بندر شهید بهشتی چابهار را برعهده داشت.
برای تکمیل‌ بندر چابهار تاکنون حدود یک میلیارد دلار هزینه شده است؛ در این بندر 203 هکتار اراضی استحصال شده است.
شرکت اپراتور ایرانی از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی 403 میلیون دلار تجهیزات وارد این بندر خواهد کرد، همچنین شرکت هندی 85 میلیون دلار در قالب سرمایه‌گذاری و‌ در گام دوم 150 میلیون دلار، در این بندر هزینه خواهد کرد.
بنابر‌این گزارش، قرارداد با هندی‌ها 10 ساله و به صورت BOT در قالب ترانزیت، ترانشیپ و صادرات است و پس از آن تجهیزات تحویل ایران می‌شود.
در بندر شهید بهشتی چابهاردر حال حاضر دو پست اسکله کانتینری و سه پست اسکله غلات وجود دارد که پس‌کرانه اسکله کانتینری 32 هکتار و پس‌کرانه اسکله غلات 33 هکتار است.
برچسب ها: بندر شهید بهشتی
ارسال نظرات
آخرین اخبار