۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

ادغام کشتیرانی آلمان با مرسک نهایی شد

خط کشتیرانی مرسک خرید شرکت کشتیرانی هامبورگ سود آلمان به ارزش سه میلیارد و 700 میلیون یورو را به پایان رساند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۵۱۹
ادغام کشتیرانی آلمان با مرسک نهایی شد
به گزارش گروه بین الملل مانا، خط کشتیرانی مرسک دانمارک در تاریخ 30 ماه نوامبر سال جاری میلادی و پس از دریافت آخرین موافقت از کمیسیون تجارت منصفانه کره و موافقت های لازمۀ ادغام و خرید بخشی از سهام شرکتها (23 قدرت قضایی) خرید شرکت کشتیرانی هامبورگ سود آلمان را نهایی کرد.
بر اساس این گزارش، خرید شرکت کشتیرانی هامبورگ علاوه بر قدرت بخشی دوباره به بزرگترین خط کانتینری دنیا با ظرفیت حمل چهار میلیون و 130 هزار TEU موجب شد تا سهم 19.3 درصدی از تجارت دریایی بین الملل را در اختیار بگیرد. بر همین اساس، خط کشتیرانی دانمارک انتظار دارد سینرجی های عملیاتی به ارزش 350 تا 400 میلیون دلار را از سال 2019 میلادی در دست بگیرد.
در همین راستا، مدیر خط کانتینری مرسک مولر گفت: با دریافت آخرین موافقت از کمیسیون تجارت منصفانه کره وارد مرحله جدید در استراتژی های خود شده ایم تا بتوانیم به عنوان یک شرکت لجستیکی و حمل و نقل ترکیبی در مسیر تجارت به فعالیت خود ادامه دهیم و شاهد رشد پایدار در عملکرد شرکت باشیم. فرصت های بسیاری پیش روی ماست و اولین گام ها برای موفقیت به عنوان یک شرکت واحد برداتشه خواهد شد.
مرسک تصمیم دارد هامبورگ سود را به عنوان یک نهاد جدا نگه دارد و مدیریت آن را به Arnt Vespermann مدیر خط آلمانی واگذار می کند.
در ادامۀ این گزارش، مدیر خط آلمانی متعلق به مرسک گفت: بخشی از کشتیرانی بزرگ دنیا شدن فرصت های بی بدیلی را برای ما فراهم می آورد که به موجب آن هامبورگ سود در جهان نقش آفرینی خواهد کرد و قدرتمندتر از قبل تلاش می کند تا مشترکا سهام بازار را افزایش دهد. در همین زمان، هامبورگ سود به عنوان یک برند مستقل به مشتریان خدمات پیشین خود را ارائه خواهد داد.
با نهایی شدن ادغام هامبورگ سود و خط مرسک، تنها ادغام بزرگی که در بخش کانتینری باید مراحل تکمیلی را پشت سر بگذارد، ادغام سه خط کانتینری NYK، MOL و K Line است که بر اساس پیش بینی ها از سال آینده عملیات خود را آغاز خواهد کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار