۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷

کشتی کاربین هارمونی شرکت حمل فله کشتیرانی در بندر چابهار پهلو گرفت

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از ورود کشتی کاربین هارمونی متعلق به ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که نخستین کشتی محموله رول آهن از کره جنوبی به بندر چابهار است، خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۷۵۱۱
کشتی کاربین هارمونی شرکت حمل فله کشتیرانی در بندر چابهار پهلو گرفت به گزارش مانا بهروز آقایی  با اشاره به ورود کشتی کاربین هارمونی از کره جنوبی به بندر چابهار گفت: نخستین کشتی حامل محموله رول آهن متعلق به شرکت حمل فله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای استفاده در کارخانجات تولیدی استان و محدوده صنعتی منطقه آزاد چابهار در بندر چابهار پهلو گرفت.
آقایی افزود: با پهلوگیری این کشتی و انتقال مستقیم مواد اولیه از کشور مبدأ به کارخانجات مذکور برای فرآوری و پردازش، ضمن ایجاد اشتغال؛ هزینه حمل و تولید محصولات این کارخانه ها کاهش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: با امکانات و تجهیزات موجود در بندر چابهارتا پایان سال، علاوه بر واردات مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات مذکور امکان صادرات محصولات تولیدی این کارخانه ها نیز از طریق بندر چابهار به سایر نقاط دنیا نیز میسر شده است.
آقایی گفت: با ورود نخستین محموله رول آهن به این بندر عملاً خدمات دهی برای واردات کالاهای اساسی کشور از طریق بندر چابهار آغاز و شروع جریان کالا و ترافیک دریا در این بندر؛ استان سیستان و بلوچستان و محور شرق از مزایا و جذابیت در سرمایه گذاری، تحول اقتصادی و امنیت پایدار برخوردار خواهند شد.
برچسب ها: چابهار کشتی
ارسال نظرات
آخرین اخبار