۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

مبادلات مالی دیجیتالی در صنعت کشتیرانی هموار شد

شرکت کشتیرانی Varamar مستقر در Odess- شهر بندری در جنوب اکراین -نخستین اپراتور کشتیرانی در جهان خواهد بود که پرداخت از طریق بیت کوین Bitcoin را می پذیرد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۷۵۰۹
مبادلات مالی دیجیتالی در صنعت کشتیرانی هموار شد
به گزارش گروه بین الملل مانا، به گزارش بلومبرگ شرکت کشتیرانی Varamar اکراین در مرحله مذاکره نخستین معامله خود در بیت کوین با یک مشتری قرار دارد، با این اقدام، این شرکت جایگاه نخستین اپراتور کشتیرانی ها در جهان که از سیستم پرداخت بیت کوین استفاده می کند را به خود اختصاص خواهد داد.
بیت کوین(Bitcoin)، یک پول مجازی و نیز یک شبکه پرداخت کاربر به کاربر است. تراکنش ها در این شبکه پرداخت، در یک لاگ عمومی به نام بلاک چین (Blockchain) ذخیره می شوند. این شبکه پرداخت از واحد پولی خاص خودش که آن هم بیت کوین نامیده می شود، استفاده می کند. بنابراین بیت کوین یک ارز دیجیتال یا ارز مجازی یا پول الکترونیک یا ارز رمزگذاری شده (Cryptocurrency) است. 
این گزارش در ادامه با اشاره به اینکه بخش کشتیرانی به عنوان یکی از قدیمی ترین صنایع در جهان، همیشه به سهل انگاری و تنبلی در پذیرش چنین تکنولوژی های جدیدی زبانزد بوده است، نوشت: بیت کوین اپراتورهای کشتیرانی ها را قادر به معامله با مشتریان در کشورهایی که در سایه تحریم های جهانی، پرداخت های سنتی در آنجا از طریق بانک با چالش مواجه است، خواهد ساخت. به عبارت بهتر، بیت کوین تجارت جهانی سریع تر و فارغ از تحریم را فراهم می کند. 
در ادامه این گزارش آمده است: کاغذبازی و تشریفات ادرای یک مبحث پیچیده با بانک ها است، اما پرداخت های بیت کوین با ارائه خدمات خیلی سریع تر، به حل این مشکل کمک خواهد کرد. افزون بر این، بیت کوین، مشکلات پرداخت را در کشورهایی مانند پاکستان، روسیه، سودان، یمن، قطر و... که از شرکت های امن برخوردارند، اما قربانی تحریم ها از سوی کشورهای دیگر هستند، مرتفع خواهد ساخت.
از آنجائیکه که برخی از مشتریان شرکت کشتیرانی کارگزاری و چارترینگ روسیه انجام معامله به دلار از طریق بانکها را قطع کرده اند، شرکت مذکور نیز بر ایجاد بستر پرداخت از طریق بیت کوین متمرکز شده است.
"ایوان ویکولو" مدیر شرکت تجارت غلات Quorum Capital لندن با اشاره به علاقه مندی شرکت خود به روش جدید پرداخت، گفت: صنعت کشتیرانی با دغدغه و نگرانی در این زمینه نیز مواجهه است، چرا که بسیاری از شناورها در فراساحل ثبت می شوند و بسیاری از مالکان شناور بانکهایی در حوزه بالتیک دارند، جایی که نیاز مبرم به فرستادن و دریافت پرداخت ها به دلار وجود دارد.
این گزارش در پایان نوشت: در حال حاضر، صنعت کشتیرانی به شدت بر سرمایه گذاری روی تجارت با استفاده از تکنولوژی بلاک چین Blockchain متمرکز شده است. با پذیرش بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت همراه با اجرای بلاک چین، صنعت جهانی کشتیرانی شاهد افزایش چشم گیر کارآمدی و درآمد با تکنولوژی های غیرمتمرکز خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار