۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
امیر دریادار خانزادی پیش از خطبه های نمازجمعه تهران عنوان کرد؛

تامین امنیت صادرات و واردات کشور از سوی نداجا

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امنیت صادرات و واردات کشور در آب های آزاد جهان و مقابله با دزدان دریایی توسط نیروی دریایی ارتش صورت می گیرد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۷۷۵۰۲
تامین امنیت صادرات و واردات کشور از سوی نداجابه گزارش مانا، امیر دریادار خانزادی در سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه تهران به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش، با اشاره به نقش نداجا در دوران دفاع مقدس در دفاع از کشور و اسکورت کشتی ها برای حفظ اقتصاد ایران، گفت: در دوران سازندگی نیروی دریایی در دریا ماند زیرا یکی از مسئولیت های این نیرو، برقراری امنیت کشور در دریاست.
وی ادامه داد: خطوط مواصلاتی دریایی و مسیر صادرات و واردات کالاهای ما از طریق دریا از خلیج عدن، تنگه باب المندب و کانال سوئز به سمت غرب و شمال اقیانوس هند به سمت شرق است، بنابراین با توجه به اینکه با پدیده شوم دزدی دریایی هم مواجه هستیم، نیروی دریایی باید امنیت کالاهای صادراتی و وارداتی کشور را حفظ کند به همین منظور تاکنون ۵۰ ناوگروه رزمی نیروی دریایی برای برقراری امنیت مسیر مواصلاتی دریایی، به ماموریت هایی بیش از سه ماهه اعزام شده اند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه استقرار تفنگداران نیروی دریایی در آذر ۵۹ در دریا موجب شد تا نقطه ای تاریخی در دفاع مقدس شکل بگیرد، گفت: تفنگداران نیروی دریایی با مقاومت جانانه خود نیروهای بعثی را که به تصور صدام یک روزه خرمشهر را فتح می کردند، ۳۴ روز پشت دروازه خرمشهر نگه داشتند و موجب شدند تا نیروهای کمکی به جبهه خوزستان برسد تا زمانی که خرمشهر با یک عقب نشینی تاکتیکی سقوط کرد دیگر این اتفاق برای آبادان نیفتد.
امیرخانزادی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش با تدبیر رهبری در مسیر خودکفایی حرکت بسیار منسجم و با برنامه ریزی و هدفمند آغاز کرده است، گفت: دشمن فکر می کرد با تحریم های ظالمانه می تواند حرکت رو به جلوی نیروی دریایی را متوقف کند اما پس از ساخت جماران، دماوند و سایر شناورهای نیروی دریایی نیز ساخته شد.
وی تاکید کرد: در هفته آینده هم شاهد الحاق ناو موشک انداز سپر در دریای خزر خواهیم بود که نماد اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دریا است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: این نوید را به مردم ایران می دهم که ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در دریا استوار ایستاده است و البته این را نباید فراموش کنیم که ما در آغاز یک راه هستیم و این راه چیزی جز دستیابی به جایگاه متناسب با اقتدار و قدرت ایران اسلامی، نیست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار