۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳

عدم لایروبی اسکله بریس از 10 سال گذشته

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: به تاخیر افتادن یک ساله تخصیص اعتبار برای لایروبی سه بندر صیادی در سیستان وبلوچستان زندگی صیادان را با مشکل مواجه کرده است.
نویسنده: سید امیر حسین عظیمی
کد خبر: ۷۷۴۹۶
عدم لایروبی اسکله بریس از 10 سال گذشته

هدایت لله میرمرادزهی درگفتگو با خبرنگار مانا در چابهار با اشاره به نیاز فوری سه بندر صیادی چابهار وکنارک به لایروبی اظهار داشت: سه بندر هفت‌تیر، بریس و رمین با تکمیل مطالعات قراربود تاقبل از پایان سال 95 لایروبی شوند که متاسفانه به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات لایروبی آن‌ها هنوز انجام نشده است.
وی اعتبارلازم برای لایروبی این بنادر را 30 میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: این سه بندر در وضعیت بحرانی هستند و صیادان آن‌ها با مشکلات عدیده در رفت وآمد شناورهای خود روبرو هستند به طوری که امکان رفت و آمد شناورهای کلاس لنج در زمان جزر وجود ندارد و حتی در هنگامه مد نیز این شناورها به دلیل گل ولای فراوان در حوضچه های این سه بندر با مشکل تردد می کنند.
به گفته مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان ازمیان این سه بندر صیادی، بریس بحرانی‌ترین وضعیت را دارد به طوری که بسیاری از شناورهای صیادی در بریس دست از کار کشیده و برخی به بنادر همجوار کوچ کرده اند چراکه اسکله بریس حدود 10 سال پیش لایروبی شده و گل و لای از 6 سال پیش تاکنون مشکل ساز شده است.
میرمرادزهی تاکید کرد: حوضچه‌های برخی بنادر صیادی سیستان وبلوچستان به دلیل موقعیت جغرافیایی در معرض ورود گل ولای فراوان است ولازم است برای جلوگیری از لایروبی‌های پی در پی که نیاز به  بودجه بالایی دارد  با تخصیص اعتبار ویژه و احداث دستک رسوب گیر در جلو حوضچه‌ها یک بار برای همیشه از مشکل لایروبی رهاشد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار