۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

اعلام آمادگی فرانسه برای سرمایه گذاری دربندرشهیدرجایی

نمایندگان خط کشتیرانی فرانسوی CMA CGM آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در بندر شهید رجایی اعلام کردند.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۷۴۹۵
اعلام آمادگی فرانسه برای سرمایه گذاری دربندرشهیدرجایی به گزارش مانا پنج نفر از مدیران و نمایندگان شرکت کشتیرانی فرانسویCMA CGM با همراهی گروهی از مدیران و نمایندگان یک شرکت بخش خصوصی ایرانی با حضور در بندرشهید رجایی از امکانات و قابلیت های این منطقه ویژه اقتصادی، پایانه ها و تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا در بزرگترین بندر تجاری ایران بازدید کردند.
ترمینال دو کانتینری بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین پایانه تخلیه و بارگیری محموله های کانتینری در ایران از جمله مهم ترین بخش های منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بود که مورد بازدید اعضای این هیئت خارجی قرار گرفت.
نمایندگان شرکت کشتیرانی فرانسویCMA CGM در یک نشست مشترک با مدیران ارشد حوزه عملیاتی بندر شهید رجایی به بحث وتبادل نظر پرداختند و از نزدیک با ظرفیت های موجود در این بندر به منظور یافتن نقاط همکاری و سرمایه گذاری آشنا شدند.
در این نشست، محمد علی اصل سعیدی پور معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گزارشی مبسوط از ظرفیت ها و توانمندی های بندر شهید رجایی و همچنین آخرین دستاوردهای عملیاتی این بندر را به نمایندگان این خط کشتیرانی اروپایی ارایه کرد.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی را تشریح کرد و ضمن تبیین اولویت های مشخص شده در این رابطه به سوالات اعضای هیئت فرانسوی پاسخ داد.
سعیدی پور با بیان اینکه بندر شهید رجایی در فهرست ۱۰۰ بندر برتر دنیا قرار دارد، گفت: با سرمایه گذاری های انجام شده در این منطقه ویژه اقتصادی و به دنبال گشایش تعاملات تجارت بین المللی با ایران پس از برجام، بزرگترین و معتبرترین خطوط کشتیرانی خط مستقیم(لاینر) جهان به بندر شهید رجایی به عنوان اصلی ترین بندر ایران بازگشته اند و حتی متقاضی سرمایه گذاری در پسکرانه این بندر نیز هستند.
در بخش جمع بندی این نشست، نمایندگان سومین شرکت کشتیرانی بزرگ جهان آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در پسکرانه بزرگترین بندر تجاری ایران اعلام کردند.
شایان ذکراست، شرکت فرانسوی"CMA CGM" با مالکیت بیش از ۴۹۲ فروند کشتی و ظرفیت حمل حدود ۲,۵ میلیون TEU کانتینر در رتبه سوم کشتیرانی های برتر جهان قرار دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار