۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

خرمشهر آماده ترانشیپ کالا به عراق است

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: عراق برای بازسازی عقب افتادگی های گذشته و ویرانی های گروهک های تکفیری، نیاز به حجم بالایی از کالاهای ساختمانی، فنی و مهندسی دارد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۷۴۹۰
خرمشهر آماده ترانشیپ کالا به عراق است به گزارش مانا محمد محسنی با اشاره به آمادگی بنادر جنوبی ایران برای ترانشیپ کالا به  عراق اظهار کرد: اداره کل  بندر و دریانوردی خرمشهر در راستای برنامه ششم توسعه، طرح کلان اقتصاد مقاومتی و تأکید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی خود را برای تقویت روش های افزایش ترانشیپ کالا در منطقه از بنادر جنوبی ایران به عراق اعلام می دارد.
وی با اشاره به اهمیت بازار بزرگ عراق گفت: در سالیان اخیر فعالان اقتصادی نگاه ویژه ای به غرب کشور و بازار پرمصرف عراق داشته اند.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر پایان کار گروه تروریستی داعش و در پی آن ایجاد ثبات نسبی و برقراری امنیت در منطقه را فرصت مناسبی برای برجسته تر شدن جایگاه عراق و اهمیت یافتن بازار صادراتی آن دانست.
محسنی در ادامه افزود: دراین شرایط عراق برای بازسازی عقب افتادگی های گذشته و ویرانی های گروهک های تکفیری، نیاز به حجم بالایی از کالاهای ساختمانی، فنی و مهندسی دارد.
به گفته وی انتظار می رود، تجار ایرانی برای حضور در بازار بزرگ عراق، بندرخرمشهر را که دارای مزیت های مناسبی از جمله ویژگی های جغرافیایی و همچنین پتانسیل های بخش لجستیک، حمل و نقل، انبارداری و تشریفات گمرکی و ... است، انتخاب کنند.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر درباره مزایای بندرخرمشهر اظهار داشت: بندرخرمشهر با بهره مندی از معافیت های مالیاتی، گمرکی و برخورداری از بستر مناسب در زمینه زیرساخت های بندری، صرفه و صلاح اقتصادی و هزینه کمتر حمل و نقل دریایی، به عنوان مناسب ترین گزینه در زمینه صادرات، مبادله و ترانزیت کالا به صورت ترانشیپ از کلیه استان های ساحلی و بنادر جنوبی به کشور عراق محسوب می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار