۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

به دنبال کاهش هزینه های ترانزیت چابهار هستیم/ مذاکره برای اپراتور هندی بندر شهید بهشتی

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: امیدوار هستم بامکاتبات صورت گرفته هزینه ترانزیت از بندر چابهار کاهش یابد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۷۷۴۷۱
به دنبال کاهش هزینه های ترانزیت چابهار هستیم/ مذاکره برای اپراتور هندی بندر شهید بهشتیبه گزارش خبرنگار اعزامی مانا در چابهار، بهروز آقایی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه برای توسعه دریایی کشور هیچ راهی جز بندر چابهار وجود ندارد، خاطر نشان کرد: هم اکنون ترانزیت کالا از بندر شهید بهشتی چابهار به نسبت بنادر پاکستان هزار دلار ارزانتر است به همین نسبت ترانزیت از این بندر مبلغ یک و نیم میلیون تومان از بندر شهید رجایی ارزانتر تمام می شود.
وی در پاسخ به پرسش مانا مبنی بر اینکه هم اکنون هزینه دریافتی از کامیون های ترانزیتی از مبدا چابهار از سوی تجار بالا ارزیابی شده است، تصریح کرد: برای رفع این مشکل و کاهش هزینه زمان و هزینه حمل مکاتباتی را با سازمان های ذیربط داخلی و طرف افغانستانی صورت داده ایم که امیدوار هستیم طی آن برخی هزینه ها کاهش یابد.
آقایی با اشاره به اینکه هم‌ اکنون نیز در برخی هزینه ها تخفیفاتی اعمال شده افزود: هزینه road pass تا ۴۰ دلار و در مابه التفاوت ۳۰ سنتی هزینه سوخت حدود ۱۰ سنت کاهش داشته ایم.
وی این مقدار را کافی ندانست و تصریح کرد: در حال مذاکره هستیم که ضمن کاهش هزینه ها فرآیندهای پرداخت نیز تسهیل شود.
مدیر بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در پاسخ به پرسش دیگری در زمینه تعیین تکلیف اپراتوری بندر شهید بهشتی اظهار داشت: در تلاش هستیم که در جهت جذب بار بیشتر طرف هندی اپراتوری بندر را عهده دار شود به همین دلیل قرارداد اپراتوری شرکت سینا فعلا ابلاغ نشده است.
وی در این باره افزود: اگر هندی ها اپراتوری را نپذیرند در آن صورت به شکل موقت و یکساله اپراتوری را برای بندر شهید بهشتی تعیین خواهیم کرد.
برچسب ها: بندر چابهار
ارسال نظرات
آخرین اخبار